دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور صورت می‌گیرد؛

پذیرش دانشجو در رشته مطالعات نوآوری و توسعه فناوری‌های راهبردی در مقطع دکتری

پذیرش دانشجو در رشته مطالعات نوآوری و توسعه فناوری‌های راهبردی در مقطع دکتری
موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد این موسسه برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در رشته «مطالعات نوآوری و توسعه فناوری‌های راهبردی» از طریق فراخوان استعداد‌های درخشان، دانشجوی دکتری می‎پذیرد.
کد خبر : 933489

به گزارش خبرگزاری آنا، مطالعات نوآوری و توسعه فناوری‌های راهبردی حوزه‌ای میان رشته‌ای و از تلاقی چندرشته علمی مختلف از جمله علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی تشکیل شده است.

تمرکز مطالعات در این حوزه عمدتا بر این است تا دریابد در یک جامعه چگونه میتوان از نوآوری، به بیشترین میزان بهره مند شد و برای تحقق این هدف چه نیاز‌هایی وجود دارد. در این مسیر الزاما باید حوزه‌های متنوعی از جمله رشته های فنی مرتبط با فناوری های راهبردی، رشته های علوم اقتصادی- اجتماعی، مدیریت فناوری، سیاست گذاری علم و فناوری و آینده پژوهی در کنار هم فعالیت کنند.

به این ترتیب پژوهشگران در حوزه مطالعات نوآوری و توسعه مطالعات راهبردی اغلب با همتایان خود در حوزه هایی فراتر از علوم اجتماعی و علوم انسانی، از جمله علوم فنی و مهندسی همکاری میکنند. 

شروط اولیه متقاضیان

  • داشتن سوابق پژوهشی و حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد مرتبط یا معدل همتراز شده هریک از دوره‌های یاد شده (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه).
  • تاریخ دانش آموختگی از مقطع کارشناسی ارشد، بعد از تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ باشد

نکات مهم

  • تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در این فراخوان، به صورت تمام وقت، روزانه و آموزشی-پژوهشی خواهد بود. 
  • اولویت پذیرش با دانش آموختگان رشته های فنی مرتبط با فناوری های راهبردی، اقتصاد، مدیریت به ویژه مدیریت فناوری، سیاستگذاری علم و فناوری و آینده پژوهی است. 
  • متقاضیان حایز شروط اولیه، میتوانند با مراجعه به آدرس https://nrisp.ac.ir/applicantsform/ فرم تقاضای پذیرش دکتری استعداد درخشان موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور را تکمیل نمایند. مهلت ثبت نام در این فراخوان تا تاریخ ۱۵/۷/۱۴۰۳ میباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب