دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دانشگاه امام حسین(ع):

دکتری افتخاری دانشگاه امام حسین(ع) به وزیر علوم عراق اعطا شد

دکتری افتخاری دانشگاه امام حسین(ع) به وزیر علوم عراق اعطا شد
رئیس دانشگاه امام حسین(ع) گفت: فعالیت‌های پژوهشی خیلی خوب بین دو دانشگاه کشورهای ایرلن و عراق شکل گرفته است و دانشگاه تصمیم گرفت دکتری افتخاری را به وزیر علوم عراق اهدا کند.
کد خبر : 919578

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اعطای دکتری افتخاری دانشگاه جامع امام حسین(ع) بعداز ظهر امروز (شنبه، ۹ تیر۱۴۰۳) با حضور محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) و نعیم العبودی وزیر علوم عراق در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد.

حسنی آهنگر در این آیین اظهار کرد: بُعد بین المللی شدن دانشگاه امام حسین(ع) در دستور کار قرار گرفته است، عملکرد ۱۰ ساله خود را از دانشگاه تراز انقلاب به سردار سپاهی ارسال کردیم، مقام معظم رهبری طبق این گزارش فرموده‌اند که سپاه کار مهم و ارزشمندی شده است و نباید توقف یابد.

وی افزود: آفتِ کار‌های بزرگ احساس فراغت و پایان یافتگی کارهاست، اگر این احساس پیش بیاید هر آنچه که تا الان به دست آمده نابود می‌شود.

حسنی آهنگر تصریح کرد: سعی کنید ضعف‌ها برطرف شود و این میوه کار جهادی وعلمی کام انقلاب را شیرین کند. برای تحقق این فرمان و جلوگیری از توقف فرمانبدار کل سپاه دستور آماده شدن برنامه دانشگاه را ابلاغ کردند، بر این اساس دانشگاه یک برنامه ۵ ساله حرکت در امتداد برنامه قبلی فراهم کرد و برش ۱۴۰۳ آن را تدوین و عملیاتی کرد.

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: دفتر همکاری‌های بین الملل را به سمت معاونت بین الملل در دانشگاه ارتقا دادیم. یکی از محور‌های ۷ گانه تحول اساسی دانشگاه بین المللی سازی دانشگاه بود که تحقق یافت. به دنبال سفارش رئیس جمهور شهید هستیم که فرمودند الگوی تراز انقلاب اسلامی در دانشگاه امام حسین باید توسعه یابد.

حسنی آهنگر اضافه کرد: در بررسی‌هایی که معاونت بین الملل و دانشکده مطالعات بین الملل دانشگاه امام حسین(ع) انجام دادند با توجه به اینکه رشته مطالعات فرهنگی دانشگاه در مقطع دکتری بیش از ۱۵ سال است که اجرا می‌شود و سفارشی که در جلسه هیئت امنای دانشگاه و وزیر علوم ایران از فعالیت‌های خیلی خوب علمی آموزشی وزیر علوم عراق بین عراق و ایران داشتند سبب افزایش تبادل دانشجو بین دو کشور شدند هم تعریف فعالیت‌های پژوهشی خیلی خوب بین دو دانشگاه کشور شکل گرفته است، دانشگاه تصمیم گرفت دکتری افتخاری را به وزیر علوم عراق اهدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته