دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آیین اعطای دومین نشان عالی دانش در آموزش عالی:

مخبر دزفولی: کشور‌های صاحبِ بالاترین میزان فناوری در دنیا قدرتمندترین هستند

مخبر دزفولی: کشور‌های صاحبِ بالاترین میزان فناوری در دنیا قدرتمندترین هستند
رئیس فرهنگستان علوم گفت: علم در دنیا قدرت است و کشور‌هایی که صاحب بالاترین میزان فناوری هستند، قدرتمند.
کد خبر : 918732

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا مخبردزفولی رئیس فرهنگستان علوم صبح امروز (دوشنبه، ۴ تیر ۱۴۰۳) در آیین اعطای دومین نشان عالی دانش در آموزش عالی به ۱۱ چهره دارای مرجعیت علمی برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه نمادی از خانواده بزرگ علم کشور است. دانشگاه تهران در بسیاری زمینه‌ها پیشتاز بوده است و امروز هم در تکریم علم و عالم پیشتاز است.

وی افزود: جلساتی از این دست باید به فرهنگ و گفتمان تبدیل شود. اگر می‌خواهیم کشور پیشرفت کند، باید مقام استادان را ارج بنهیم چراکه مرکز و نقطه ثقل پیشرفت و دانش، دانشمندان هستند.

مخبردزفولی تصریح کرد: ایران تاکنون پیشرفت‌های زیادی داشته است. در گام اول باید از این پیشرفت‌ها حفاظت کنیم. مهمترین دستاورد ۴۰ سال گذشته نیروی انسانی متخصص است.

رئیس فرهنگستان علوم اضافه کرد: در گذشته ایران در هیچ کدام از پایگاه‌های علمی جهانی رتبه نداشت؛ اما هم‌اکنون ۲ درصد تولید علم دنیا به ایران تعلق دارد و دانشمندان ما در تراز جهانی می‌درخشند. نقص‌هایی وجود دارد؛ اما نباید توفیق و پیشرفت خود را منکر شویم. علم در دنیا قدرت است و کشورهایی که صاحب بالاترین میزان فناوری هستند، قدرتمندند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته