دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خسروپناه: علم در رتبه ایمان است و جامعه را به سمت تمدن سوق می‌دهد

خسروپناه: علم در رتبه ایمان است و جامعه را به سمت تمدن سوق می‌دهد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علم در رتبه ایمان است و علم و ایمان با هم تعالی‌بخش است و جامعه را به سمت تمدن سوق می‌دهد.
کد خبر : 918717

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اعطای دومین نشان عالی دانش در آموزش عالی به ۱۱ چهره دارای مرجعیت علمی که در دانشگاه تهران برگزار شد.

 

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم با تبریک عید غدیر اظهار کرد: پس از بررسی‌های فراوان استادان برجسته در کمیته‌ها ۱۱ نفر برای اعطای نشان عالی دانش انتخاب شدند 

 البته استادان فراوانی داریم که لیاقت دریافت نشان عالی دانش را دارند، خدا را شاکر هستیم امسال هم این اتفاق مبارکی افتاد و به جمعی از استادان فرهیخته اثرگذار حکمت بنیان این نشان عالی اهدا می‌شود، هدیه‌ای که از سوی خیرین عزیز تهیه شده، تقدیم آنها خواهد شد.

 

وی افزود: جایگاه علم در اسلام بر همگان محرز است، چند اصل مهم در باب علم در قرآن کریم مطرح شده است، اول اینکه العلم عندالله (علم نزد خداست)، اینکه تاکید می‌شود در علوم عقلی، فلسفی و علوم مختلف نگاه توحیدی داشته باشیم رازش این آیه شریفه است که العلم عندالله. 

 

حجت‌الاسلام خسروپناه تصریح کرد: اصل دوم این است که انسان با فراگیری علم نباید گرفتار غرور شود، قرآن می فرماید که اگر دانشی فرار گرفتید. خیال نکنید علم ماکان و مایکون دارید؛ چراکه علم نزد بشر، علم قلیلی است.

 

وی ادامه داد: اصل سوم این است که علم که به انسان رسیده باعث ایمان می‌شود. علم توام با ایمان تعالی بخش است و انسان و جامعه را به تعالی سوق می‌دهد و صاحبان علم در نزد خدا درجات دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته