دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتخابات منشأ وحدت، عدالت و پیشرفت می‌شود

انتخابات منشأ وحدت، عدالت و پیشرفت می‌شود
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: هشتم تیرماه مظهر خلق حماسه‌ای دیگر و منشأ وحدت، عدالت و پیشرفت خواهد بود.
کد خبر : 918688

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت جشن عید سعید غدیرخم و تبیین اهمیت انتخابات و نقش مشارکت حداکثری در اقتدار و امنیت ملی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: این دهه از عید قربان عید عشق و تسلیم شدن در برابر خدا و رهایی از غیر خدا آغاز و به عید غدیر عید کمال دین منجر می‌شود.

وی عنوان کرد: استادان برای مشارکت حداکثری مردم که منجر به اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تلاش کنند. کمک برای مشارکت حداکثری و شناخت برای انتخاب اصلح از وظایف دانشگاه در انتخابات پیش رو بوده، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، به دلیل شرایط خاص کشور و منطقه، یکی از راهبردی‌ترین انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که با دوره‌های دیگر قابل قیاس نیست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: عملکرد صادقانه و خدمت بی‌منت رئیس‌جمهور شهید در سه سال گذشته که در بعد ملی و فراملی به آن اذعان شد، باعث شده تا تراز عملکرد رئیس‌جمهور آینده و مدیران اجرایی ارتقا یابد و اکنون دانشگاهیان باید در راستای شناخت فردی اصلح و معرفی به جامعه نقش‌آفرینی کنند.

ولیلو بیان کرد: انتخابات مولود انقلاب اسلامی است و بدون شک، حضور حداکثری مردم به‌عنوان یکی از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی در این عرصه حساس و سرنوشت‌ساز اهمیت بالایی دارد و مردم ایران اسلامی با بی‌توجهی به القائات دشمنان، افتخاری دیگر برای کشور به ثبت خواهند رساند.

واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز گفت: واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حج الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کرد. حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند، با امام علی (ع) بیعت کردند.

حجت‌الاسلام سجاد بیگی با اشاره به روایتی درباره امام صادق(ع) درباره اهمیت غدیر خم افزود: روزی امام صادق(ع) وقتی به مکه مشرف می‌شد، از یاران خواست وقتی به محل غدیرخم می‌رسند وی را مطلع سازند سپس در محل غدیرخم نماز خواندند و وقتی درباره ثواب نماز خواندن در این محل پرسیدند پاسخ دادند نماز خواندن در غدیرخم ثواب بسیار زیادی دارد.

وی با تأکید بر اینکه واقعه غدیرخم چند پیامد مهم داشت، اضافه کرد: اولین و مهم‌ترین پیامد واقعه غدیر تعیین رهبری برای جامعه اسلامی بعد از پیامبر بوده؛ چراکه در دین مبین اسلام یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین رکنی که می‌تواند دین را مدیریت و کمک کند بحث ولایت است.تعیین قاعده و ضابطه امامت را پیامبر گرامی اسلام (ص) آغاز کرد. هیچ دینی نباید بدون امام باشد و پیامبر این قاعده را ایجاد و به دستور خداوند متعال امام را معرفی کرده و دین را با امامت گره زد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه واقعه غدیر خط بطلانی بر روی تفکر سکولار است، ادامه داد: عده‌ای تصور می‌کنند سکولاریسم به تازگی ایجاد شده و به دنبال جدایی دین از سیاست هستند؛ اما در زمان پیامبر نیز سکولاریسم بود. پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند: علی جان تو هفت ویژگی داری که هیچ‌کس این هفت تا را ندارد. اگر هم داشته باشد تو در قله هستی و او در دامنه پس هیچ‌گاه به تو نمی‌رسد. هفت ویژگی خاص حضرت علی (ع) از زبان پیامبر (ص) خطاب به ایشان بدین شرح است.

بیگی بیان کرد: اولین شخصی هستی که ایمان آوردی و به دین من پیوستی؛ تو در خانه خدا به دنیا آمدی این بالاترین ایمان است، وفادارترین شخص به عهد خدا هستی، در همه حال و همه جا امر خدا مهم‌ترین چیز است، دارای عدالت به درد مردم رسیدگی می‌کردی و بین هیچ‌کس فرق نمی‌گذاشتی، در پیش خدا مقرب هستی.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته