دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1403 - 11:27
ولیلو:

ایستادگی کشور در جنگ تحمیلی نمونه مدیریت انقلابی امام خمینی(ره) بود

ایستادگی کشور در جنگ تحمیلی نمونه مدیریت انقلابی امام خمینی(ره) بود
ایستادگی کشور در جنگ هشت ساله تحمیلی با امکانات ضعیف و شرایط خاص کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی را از نمونه‌های مدیریت انقلابی حضرت امام(ره) دانست.
کد خبر : 915228

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست معرفت‌افزایی با موضوع شخصیت انقلابی امام خمینی (ره) با شرکت استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در محل سالن اجلاس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در این نشست اظهار کرد: امام خمینی (ره) ابعاد شخصیتی مهمی داشتند که از نظر بسیاری از کارشناسان عرصه‌های مختلف ازجمله شخصیت‌های برجسته قرن بودند.

محمدرضا ولیلو با تأکید بر اینکه عشق، هدف و آرمان‌های اسلامی امام خمینی (ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت، عنوان کرد: امام (ره) با دیدگاهی که داشتند با شیوه حکمرانی خود، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را از بین بردند.

وی، هدف‌دار و معتقد بودن امام خمینی (ره) و جلب نظر و اعتماد مردم توسط ایشان را از عوامل مهم انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: بسیاری از انقلاب‌ها در همان سال‌های اول شکل‌گیری سقوط می‌کنند، اما درایت و رهبری داعیانه امام خمینی (ره) کشور را از بحران‌های بسیاری عبور داد و این چنین تنومند کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، ایستادگی کشور در جنگ هشت ساله تحمیلی با امکانات ضعیف و شرایط خاص کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی را از نمونه‌های مدیریت انقلابی حضرت امام (ره) دانست و افزود: امام در مأموریت خود جهت‌گیری الهی داشتند و همین عامل پیروزی ایشان بر طاغوت بود؛ ضروری است ابعاد معرفتی امام مورد مطالعه نسل امروز قرار گیرد.

فلسفه امام عرفانی بود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی هم در این نشست با تشریح وقایع قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ افزود: پس از ۱۵ خرداد ۴۲، گروه‌ها و دسته‌های اصلی انقلاب شکل گرفت و امام خمینی (ره) برای مردم آشکار شد.

حجت‌الاسلام سجاد بیگی با بیان اینکه فلسفه امام عرفانی بود، عنوان کرد: امام خمینی (ره) عرفان را همراه با قرآن به اثبات رساندند و در این مکتب مدیران و افراد مخلص زیادی تربیت شد؛ امام راحل پیوند عمیقی با مردم‌سالاری دینی داشتند که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است.

ایستادگی کشور در جنگ تحمیلی نمونه مدیریت انقلابی امام خمینی(ره) بود

وی، مبارزه و دفاع از حقوق مظلومان را از ویژگی‌های مهم حضرت امام (ره) برشمرد و افزود: مظلومان عالم همواره تحت حمایت امام خمینی (ره) بود و ایشان با عمل جهادگونه خود حکومت مدرن اسلامی را شکل دادند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) اثبات اسلام ناب محمدی را در مقابل نفی اسلام آمریکایی مطرح کرد، افزود: ایشان به وعده الهی و اراده مردم اعتماد داشت و در این راستا ملاحظه‌ای در مقابل قلدران عالم نداشتند.

بیگی با بیان جمله‌ای از مقام معظم رهبری درباره حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه امام راحل انقلابی خشن و خشک نبود، بلکه مظهر لطافت، معنویت و اخلاق حسنه بود، عنوان کرد: ایستادگی در مقابل مستکبران و حمایت از مستضعفان ۲ پایه حکومتی حضرت امام (ره) را شکل می‌داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته