دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1403 - 14:37

انتخابات، فرصت نقش‌آفرینی مردم در تعیین سرنوشت کشور را مهیا می‌کند

انتخابات، فرصت نقش‌آفرینی مردم در تعیین سرنوشت کشور را مهیا می‌کند
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: انتخابات، فرصت نقش‌آفرینی مردم در تعیین سرنوشت کشور را با تکیه بر اصل مردم‌سالاری دینی مهیا می‌کند
کد خبر : 917467

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی برنامه‌های انتخاباتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: اینکه مردم تصمیم بگیرند و با انتخاب خود منشأ اثر باشند، هیچ‌گاه یک سیاست مقطعی و گذرا نبوده و در جمهوری اسلامی ایران در کنار اسلامیت نظام، همواره مردم‌سالاری و جمهوریت، ترویج و تبلیغ شده است.

وی با بیان اینکه نتخابات به نوعی بیانگر میزان حمایت و جایگاه مؤثر مردم در تصمیمات کشور بوده، افزود: حال که شهادت رئیس‌جمهور مردمی، با کفایت و پرتلاش آیت‌الله رئیسی و همراهان وی، برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را ناگزیر کرده و ملت ایران را در آستانه انتخاب مهمی قرار داده، بر همه واجب است برای فراهم کردن چنین بستری تلاش کنند. در نظام اراده مردم در تعیین مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی اهمیت دارد و رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس و شورا‌ها با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد: برگزاری انتخابات متعدد سراسری در کشور از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون در راستای تحقق بخشیدن به این نقش تعیین‌کننده مردمی ارزیابی می‌شود؛ همچنان که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخابات فقط پدیده سیاسی نیست؛ انتخابات، مظهر حضور مردم، مظهر احقاق حق و مظهر توانایی و اقتدار ملی برای کشور است.

ولیلو با بیان نقش دانشگاه‌ها در افزایش مشارکت مردم در انتخابات مطرح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی به‌عنوان مرکز اندیشه و نماد تفکر و ایده پردازی در طول تاریخ همواره در عرصه‌های سیاسی ازجمله انتخابات نقش‌آفرین بوده‌اند و این نقش در نظام اسلامی به مراتب بسیار وسیع‌تر و فراتر است.

وی با اشاره به وجود افکار و ایده‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و نوع سلایق فرهنگی و قومی در دانشگاه‌ها و نیز برخورداری از نخبگان در رشته‌های گوناگون و استادان فرهیخته ادامه داد: انتظار می‌رود دانشگاه‌ها در جریان برگزاری انتخابات آینده میدان‌داری کرده و نقش وسیع‌تر و مهم‌تری در این رابطه برای خود ترسیم کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی تأکید کرد: بدون تردید چنانچه دانشگاه‌ها و استادان رشته‌های مختلف نسبت به آگاه‌سازی و تبیین اهمیت انتخابات به قشر آگاه و فرهیخته دانشجویان وارد عمل شوند نه تنها نسبت به برگزاری پرشور انتخابات اثرگذار خواهد بود؛ بلکه زمینه‌های لازم و کافی برای انتخاب اصلح نیز برای اقشار مختلف جامعه فراهم می‌شود.

ولیلو با اشاره به نقش مشارکت مردم در کارآمدی داخلی و کاهش فشار‌های بین‌المللی تشریح کرد: پشتوانه رأی مردمی بالا این پیام را برای جامعه بین‌الملل خواهد داشت که مردم برای حل مشکلات خود و گذراندن مسیر رشد و پیشرفت خود علاج را در داخل کشور خود و با اعتماد به مسئولان خود دنبال می‌کنند.

وی با بیان سیاست‌های انتخاباتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغی دکتر طهرانچی توضیح داد: مشارکت بالا و پشتوانه قوی مردمی و نیز انتخاب اصلح با شاخص‌های فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و همچنین خنثی کردن یکی از خطوط اصلی تبلیغی دشمنان که القا و تثبیت بی‌اثری رأی مردم و ناامیدی به کارکرد صندوق رأی است ازجمله مواردی بوده که در این بخشنامه باید مورد توجه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای بسترسازی برای مشارکت گسترده و کمک برای انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: با عنایت به همزمانی ایام امتحانات نیمسال دوم تحصیلی و تبلیغات نامزد‌های ریاست جمهوری، ضروری است از بستر فضا‌های مجازی در تبیین نقش انتخابات استفاده کنیم.

ولیلو با تأکید بر اهمیت فضاسازی محیطی دانشگاه در راستای انتخابات هشتم تیرماه بیان کرد: برقراری غرفه‌هایی برای نمایندگان نامزد‌های انتخاباتی، ایجاد خانه گفتگو و برگزاری نشست‌های بصیرتی استادان، کارکنان و دانشجویان و همچنین تولید محتوای فضای مجازی ازجمله مواردی است که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته