دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قالیباف: تحریم کاغذپاره نیست/ دست و پای دولت را از اقتصاد کوتاه می‌کنم

قالیباف: تحریم کاغذپاره نیست  دست و پای دولت را از اقتصاد کوتاه می‌کنم
قالیباف گفت: ابتدای موضوع تحریم‌ها با این حرف که تحریم‌ها کاغذپاره است مخالفت کردم، اما به دوستانی که مذاکره می‌کردند تاکید کردم که مذاکره شیوه‌ای از مبارزه است و نباید به دشمن اعتماد کرد. من به عنوان مسئول این فهم را دارم که تا آنجایی که می‌شود باید دست و پای دولت را از اقتصاد کوتاه کنم.
کد خبر : 918317

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف درآیین گرامیداشت روز ملی اصناف گفت: این روز را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. در اولین نکته لازم به ذکر است که  پایان این هفته موعد انتخاب و تصمیم و تغییر است؛ در این روز مردم ما به برکت خون شهدا بر سرنوشت خود حاکم هستن و هیچ مسیر بهتری از انتخابات برای تعیین سرنوشت کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این روز سکان قوه مجریه، جایی که بایستی تمام هماهنگی‌ها برای اجرای قانون در کشور را انجام دهد به فردی لایق سپرده می شود. به همین جهت در این روز، مشارکت به مانند مجاهدت در خط مقدم جنگ است و امنیت ملی ما را افزایش می‌دهد. ما در عملیات وعده صادق قدرتی را به ظالمین نشان دادیم، که همگان حسرت خوردند؛ حتی ایرانی‌هایی که دل خوشی از حکومت نداشتند نیز با وقوع این عملیات به ایرانی بودن خود افتخار کردند. همچنین تمام بنگاه‌های خبری صحنه‌های عبور موشک‌های جمهوری اسلامی از فراز مسجد الاقصی و در هم کوبیدن پایگاه صهیونیستی را نمایش دادند.

قالیباف تاکید کرد: اما باید تصریح کنیم که این قدرت اگر پشتوانه اقتصادی نداشته باشد، رو به ضعف خواهد رفت. نمی‌شود این قدرت را داشته باشیم و سفره مردم روبه روز کوچکتر شده و برای تامین کالای اساسی دست دراز کنیم. نمی‌شود که به برخی پروژه‌ها سود سپرده بالای ۳۰ درصد بدهیم و اینگونه موجب سرکوب تولید کنندگان با افزایش هزینه تامین سرمایه شویم. امروز یکی از مشکلات کشور این است که ما صاحبان علم و تجربه را از تصمیمات دور می‌کنیم و این گونه مشکلات ایجاد می‌شود. امام خمینی (ره) به ما ثابت کردند که بایستی شجاعت پذیرفتن و اصلاح تصمیمات اشتباه را داشته باشیم.

وی ادامه داد: تشخیص این موضوع که در اقتصاد باید چه کاری انجام دهیم بر عهده اصناف است و شک نداریم که اتاق بازرگانی و اتاق اصناف در این حوزه صاحب نظر هستند. به عنوان مثال در موردی قانونی که موجب مشکلاتی برای بازار سرمایه می‌شد، در کمتر ۲۰ روز اصلاح شد. هم اکنون همه می‌دانیم که ارز بایستی در کشور تک نرخی شود. ما این فهم را داریم که زمانی که از تورم مالیات می‌گیریم، سفره‌های مردم کوچک خواهد شد؛ در همین راستا برای افزایش رشد اقتصادی  از اصناف می‌پرسیم که باید چه کنیم؛ اما من به عنوان مسئول این فهم را دارم که تا آنجایی که می‌شود باید دست و پای دولت را از اقتصاد کوتاه کنم.

قالیباف گفت: من در ابتدای موضوع تحریم‌ها با این حرف که تحریم‌ها کاغذ پاره است مخالفت کردم، اما به دوستانی که مذاکره می‌کردند تاکید کردم که مذاکره شیوه‌ای از مبارزه است و نباید به دشمن اعتماد کرد. تحریم یک معضل است و باید حل شود، اما غصه اصلی ما در داخل کشور است. ما امروز ۱۷.۵ درصد از انرژی که در کشور تولید می‌شود را هدر می‌دهیم و اینگونه هر سال بیش از ۱۰۷ هزار میلیارد از اموال کشور تلف می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته