دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اقتصاد و دولت آینده/۲۷

دولت چهاردهم پروژه‌های ارتقای کیفیت خودروسازان را به دانش‌بنیان‌ها بسپارد

دولت چهاردهم پروژه‌های ارتقای کیفیت خودروسازان را به دانش‌بنیان‌ها بسپارد
دبیرانجمن خودروسازان ایران گفت:‌ دانش‌بنیان‌ها با تدبیر دولت چهاردهم می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی و بخش‌های نمایشگاهی دائمی آنها در جریان این نیاز‌ها قرار بگیرند و آنچه در توسعه این همکاری موثر خواهد بود، ارایه قیمتی رقابتی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود. 
کد خبر : 917879

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای توسعه یک محصول، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نوآوری را با استفاده از محصولات با کیفیت مناسب، دارای فناوری به‌روز و قیمت تمام شده پایین به خطوط تولید وارد کنند.

حرکت سریع صنعت خودرو جهان و استفاده از فناوری‌های به‌روز و نوآوری در ساخت خودرو‌های الکتریکی و خودران، نشان می‌دهد که صنایع خودروسازی ایران نیز باید برای رسیدن به سطح صنعت خودروسازی جهان، فناوری و نوآوری را پایه اصلی تولیدات خود قرار دهد. برگزاری جلسات مستمر خودروسازان با شرکت‌های دانش‌بنیان و ارایه نیاز‌ها می‌تواند نه‌تن‌ها در ارتقای تولید و کیفیت خودرو مؤثر باشد بلکه صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته باشد.

اکنون با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان زمینه برای توسعه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده است. اگر قرار است تولید در کشور اتفاق بیفتد و این تولید به لحاظ کیفی و کمی پشتیبانی علمی بشود، رویکرد دانش‌بنیانی برای ایجاد نوآوری از الزامات است.

پروژه‌های در دست اجرای خودروسازان برای ارتقای کیفیت خودرو‌ها با همکاری دانش‌بنیان‌ها

ارتقای کیفیت خودروسازان

احمد نعمت‌بخش دبیرانجمن خودروسازان ایران در گفت‌وگو با آنا می‌گوید: دانش‌بنیان‌ها با تدبیر دولت چهاردهم می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی و بخش‌های نمایشگاهی دائمی آنها در جریان این نیاز‌ها قرار بگیرند و آنچه در توسعه این همکاری موثر خواهد بود، ارایه قیمتی رقابتی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود. دولت جدید با برنامه ریزی و هدفگذاری در راستای تقویت توسعه تولید باید رتبه علم و تکنولوژی را در صنعت خودروسازی ارتقاء دهد و زیرساخت ها را جهت گسترش تکنولوژی در صنعت ایجاد کند.

نعمت‌بخش در پاسخ به این پرسش که همکاری با دانش‌بنیان‌ها تا چه میزان بر افزایش کیفیت تولید خودرو موثر خواهد بود، بیان کرد: شرکت‌های خودروسازی، پروژه‌هایی برای افزایش کیفیت و بهبود بهره‌وری در دست اجرا دارند، اما گروه‌های خودروسازی به ویژه ایران خودرو و سایپا با زیان تولید می‌کنند و دست آنها در بهبود کیفیت خودرو و توسعه بسته است. البته شرکت‌های خودروسازی برای برند خود ارزش قائل هستند و تلاش می‌کنند که کمترین ایراد در تولیدات آنها وجود داشته باشد.

دبیرانجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: در یک بازار رقابتی، این نظرات خریداران است که از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است و تلاش خودروسازان نیز آن است که این رضایت را جلب کنند.

نمایشگاه دائمی شرکت‌ها محلی برای معرفی قطعاتی که نیاز به داخلی‌سازی آنها وجود دارد

وی در مورد بحث بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: با سیاست‌های اتخاذشده بالادستی از سوی وزارت صمت، شرکت‌های تامین‌کننده قطعات خودرو به سمت استفاده هر چه بیشتر از تولیدات داخلی حرکت کرده‌اند به همین دلیل شرکت‌هایی مانند کرمان موتور و ... به سمت افزایش کیفیت حرکت کرده‌اند و ساپکو، ایران‌خودرو و یا سازه‌گستر یا مگاموتور سایپا نمایشگاه دائمی در محل شرکت‌های خود دارند که نشان می‌دهد که چه قطعاتی از خارج وارد و نیاز به داخلی‌سازی آنها وجود دارد.

ارتقای کیفیت خودروسازان

ضرورت ارتباط موثر میان بخش‌های دائمی نمایشگاهی شرکت‌ها و دانش‌بنیان‌ها

نعمت‌بخش ادامه داد:‌دانش‌بنیان‌ها می‌توانند با مراجعه به این شرکت‌ها و بخش‌های نمایشگاهی دائمی آنها در جریان این نیاز‌ها قرار بگیرند و آنچه در توسعه این همکاری موثر خواهد بود ارایه قیمتی رقابتی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته