دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

منظور: ۲۶ هزار میلیارد تومان اوراق مالی به حساب پیشرفت و عدالت تخصیص داده شد

منظور: ۲۶ هزار میلیارد تومان اوراق مالی به حساب پیشرفت و عدالت تخصیص داده شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی ها باید در سال جاری  ۳۱ همت از محل بودجه عمومی به حساب پیشرفت و عدالت تخصیص می‌شد که مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان اوراق مالی را به حساب پیشرفت و عدالت تخصیص داده شد که در نهایت دولت قصد دارد با کمک بازار سرمایه منابع این اوراق به منابع نقدی تبدیل کند.
کد خبر : 919080

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، داوود منظور در نشست خبری سخنگوی دولت، با توجه به وضعیت اقتصادی دولت سیزدهم گفت: سهم درآمد‌های پایدار از ۴۵ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۶۲ درصد در سال ۱۴۰۳افزایش یافته است. همچنین سهم نفت از بودجه در سال ۱۳۹۶ به میزان ۳۳ درصد، سال ۱۳۹۷، ۲۶ درصد و سال ۱۳۹۸ به میزان ۳۴ درصد بود که در سال ۱۴۰۳ به ۲۳ درصد رسید.

منظور ادامه داد: سهم مالیات در سال ۱۳۹۹ به میزان ۶۲ بود که در سال ۱۴۰۳ به ۷۶ درصد افزایش پیدا کرد که جهش قابل توجهی را در تامین مالی دولت سیزدهم داشته است.

قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده در دولت سیزدهم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورگفت: قانون پنج ساله توسعه هفتم از دیگر اقدامات دولت بود که در دستور کار قرار گرفت. رویکرد این قانون حل ناترازی‌های عمده در اقتصاد کشور است که به عنوان ابرچالش‌های اقتصاد ایران از آن ها یاد می‌شود. به طور مثال ناترازی در منابع آب، انرژی، صندوق‌های بازنشستگی و …. مواردی هستند که دولت سیزدهم به طور تحولی با جزئیات و ابتکارات جدید  به سمت رفع ناترازی‌ها در کشور قدم برداشته است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدامات موثر در دولت سیزدهم گفت:‌ یکی از اقدامات شجاعانه وکم سابقه در دولت سیزدهم، قانون رتبه بندی معلمان بود که این اقدام از سال ۱۴۰۰ شروع  و بالغ بر ۴۵ همت بار مالی اجرایی سالانه این قانون بوده است.همچنین  یکی دیگر از اقدامات مهم در دولت سیزدهم اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی است که این قانون دو سال در دولت قبل رها شده بود، در حالی که دولت سیزدهم اجرای این قانون  در دستور کار قرار گرفت. البته قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، قانون جهش مسکن، قانون تولید دانش بنیان و سایر قوانینی در دولت سیزدهم اجرایی شد.   

نرخ تورم نقطه به نقطه به آستانه ۳۰ درصد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به کاهش نرخ تورم در ماه‌های اخیر گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه به آستانه ۳۰ درصد و کمتر از آن در حال نزدیک شدن است.

از اوراق مالی دولت تا حساب پیشرفت و عدالت

به گفته منظور اوراق مالی دولت یک ابزار مناسبی است که می‌خواهند دارایی‌های خود را مولدسازی و از محل دارایی‌های نقدی خود کسب سود کنند. بر اساس برنامه ریزی ها  باید در سال جاری  ۳۱ همت از محل بودجه عمومی به حساب پیشرفت و عدالت   تخصیص می شد که مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان اوراق مالی را به حساب پیشرفت و عدالت تخصیص داده شد که در نهایت دولت قصد دارد با کمک بازار سرمایه منابع این اوراق به منابع نقدی تبدیل کند.

هر ماه پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان   

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت سیزدهم گفت:  بنا شد تا زمانی که محاسبات انجام و احکام متناسب‌سازی صادر شود هر ماه یک میلیون تومان علی الحساب به بازنشستگان پرداخت شود. بحث همسان سازی یا متناسب سازی در قانون برنامه هفتم مطرح شد که این قانون هم ابلاغ شده است؛ جزئیات مربوط به نحوه متناسب سازی در آن قانون پیش بینی شده به طوری که افراد بازنشسته باید با افراد شاغل متناظر خود متناسب سازی شوند. منتهی این مسئله یک باره انجام نمی‌شود و این فاصله‌ای که بین دریافتی فعلی و ۹۰ درصد فرد شاغل وجود دارد باید در ۳ سال برطرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته