دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چگونه از شاخص پذیرش هوش مصنوعی در اقتصاد استفاده کنیم؟

چگونه از شاخص پذیرش هوش مصنوعی در اقتصاد استفاده کنیم؟
شاخص پذیرش هوش مصنوعی باید به‌عنوان معیاری برای هدایت سیاست‌ها در نظر گرفته شود و سیاست‌گذاران را در شناسایی زمینه‌های بهبود توسعه این ابزار راهنمایی کند.
کد خبر : 919070

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، صندوق بین المللی پول در گزارشی میزان شاخص آمادگی برای پذیرش هوش مصنوعی را در بین ۱۷۴ کشور جهان ارائه کرد. این شاخص بر اساس شاخص‌های کلان زیرساختی که موجب توسعه زیرساخت‌های دیجیتالی می‌شود، جمعیت، سیاست‌های بازار کار، نوآوری و برنامه‌های یکپارچه اقتصادی و همچنین مقررات عمومی و اخلاقی کشور‌های هدف بررسی طبقه بندی و محاسبه شده است.

این گزارش بر اساس اطلاعات رسمی، همچنین گزارشات ادراکی و شناختی ۸ نهاد مختلف شامل موسسه فراسر، سازمان بین المللی کار، اتحادیه بین المللی مخابرات، سازمان ملل، کنفرانس توسعه تجارت سازمان ملل متحد، اتحادیه جهانی پست، بانک جهانی و همچنین مجمع جهانی اقتصاد تنظیم و جمع آوری شده است.

همانطور که در مستندات شاخص و مقاله منتشر شده توضیح داده شده است، شاخص پذیرش هوش مصنوعی بر اساس مجموع چهار بعد اصلی زیرساخت‌های دیجیتال، سرمایه انسانی، نوآوری و فناورانه صنعتی، و چارچوب‌های قانونی استوار است. این چهار بعد به پذیرش عمومی هوش مصنوعی مرتبط هستند و به نوبه خود، هر بعد با عادی سازی و میانگین گیری مجموعه‌ای غنی از زیرشاخص‌ها از جمله وجود زیرساخت دیجیتال مربوطه، سرمایه گذاری سرمایه انسانی پایدار، تخصص فراگیر علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات و میزان تحرک نیروی کار و سرمایه یک اکوسیستم برای تحقیق و توسعه و سازگاری چارچوب‌های قانونی با مدل‌های کسب و کار دیجیتال محاسبه می‌شود.

چگونه از شاخص پذیرش هوش مصنوعی استفاده کنیم

۱. توجه داشته باشید که این شاخص چندین شاخص مبتنی بر ادراک را در بر می‌گیرد که ارزیابی‌ها و تجربیات ذهنی افراد را منعکس می‌کند؛ بنابراین شاخص پذیرش هوش مصنوعی باید به‌عنوان معیاری برای هدایت سیاست‌ها در نظر گرفته شود و سیاست‌گذاران را در شناسایی زمینه‌های بهبود توسعه این ابزار راهنمایی کند.

۲. توجه داشته باشید که تمرکز بر آمادگی پذیرش هوش مصنوعی است، که امکان مقایسه سطح آمادگی در همه اقتصاد‌ها را فراهم می‌کند.

۳. توجه داشته باشید که اندازه گیری آمادگی هوش مصنوعی چالش برانگیز است، زیرا الزامات سازمانی برای ادغام هوش مصنوعی در سطح اقتصاد هنوز نامشخص است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: هوش مصنوعی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته