دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امروز مهلت ثبت پنج اولویت از خودروی وارداتی به پایان می‌رسد

امروز مهلت ثبت پنج اولویت از خودروی وارداتی به پایان می‌رسد
مهلت انتخاب پنج اولویت از میان ۳۱ مدل خودروی وارداتی که از روز یکشنبه سوم تیر ماه صرفاً برای ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول دارای نوبت فراهم شده بود، چهارشنبه ۶ تیرماه به پایان خواهد رسید؛ در این نوبت از عرضه خودرو‌های وارداتی، باتوجه به گستردگی و تنوع عرضه، تاکید شده بود که متقاضیان نوبت اول که تاکنون انتخاب خودرویی نداشتند، در این مرحله حتما ثبت درخواست خودرویی خود را انجام دهند.
کد خبر : 919046

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای متقاضیان خودرو‌های وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام این خودرو‌ها در اسفندماه سال ۱۴۰۱، با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از ظهر روز یکشنبه (سوم تیر ماه) تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه امشب (چهارشنبه ششم تیر ماه) این امکان فراهم شده که از میان ۳۱ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در این مرحله، پنج اولویت مورد نظر خود را از سبد محصولات عرضه شده، انتخاب کنند.

در این دور از عرضه خودرو‌های وارداتی ۱۲ مدل خودروی وارد شده دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و همچنین ۱۹ مدل خودروی وارد شده، دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شده است.

گفتنی است در صورت تخصیص هر کدام از این پنج انتخاب مشتریان (براساس اولویت متقاضی و ظرفیت خودروی انتخابی)، قابلیت لغو سفارش و تغییر خودرو در مراحل بعدی وجود ندارد؛ پس از تخصیص خودرو نیز، فراخوانی از سوی شرکت عرضه کننده برای متقاضیان ارسال می‌شود تا طی بازه زمانی مشخص پنج روزه، مبلغ خودرو را به حساب شرکت واریز کنند؛ بدیهی است عدم واریز وجه توسط مشتری در بازه زمانی مقرر، متقاضی از لیست سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی حذف خواهد شد.

در این دور از عرضه‌ی خودرو‌های وارداتی، آن درست از متقاضیانی که در مرحله عرضه‌ی قبلی (۱۶ لغایت ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشارکت داشته و یکی از خودرو‌های برقی EQM ۵ EV، EJ ۷ ENS ۱ یا GRE را انتخاب کرده بودند، اما تمایل به تغییر خودروی خود دارند، صرفا در این دوره، می‌توانند خودروی برقی خود را لغو و یکی از خودرو‌های موجود در این مرحله را انتخاب کنند؛ در صورتیکه متقاضی خودروی برقی خود را لغو و خودرویی را انتخاب نکند، از اولویت‌بندی سامانه حذف خواهد شد.

طبق تاکید صورت گرفته، پیرو پیامک ارسالی و با توجه به ۱۵ مرحله عرضه صورت گرفته و همچنین فراهم بودن امکان تخصیص خودرو و عدم اقدام برای تعیین خودرو توسط برخی از متقاضیان، باعنایت به تنوع سبد محصولاتی قابل عرضه در این مرحله از عرضه خودرو‌های وارداتی، در صورت عدم اقدام در این مرحله و مرحله بعدی، اولویت اعلامی این افراد حذف و در مرحله جدید ثبت نام که برای عموم مردم فراهم می‌شود، می‌بایست مشابه سایر افراد و براساس شرایط اعلامی اقدام کنند و هیچگونه اعتراضی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

گفتنی است با توجه به اینکه نوع فروش به صورت قطعی است، شرکت‌های واردکننده باید مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، نسبت به تحویل خودرو با قیمت قطعی حداکثر ظرف یک ماه پس از تکمیل وجه، اقدام کنند؛ در صورت تاخیر در تحویل یا انصراف از خرید و... قرارداد‌های مذکور مشمول جرائم مندرج در آیین‌نامه خواهد شد.

تاکید می‌شود که در این مرحله از عرضه خودرو‌های وارداتی، هیچگونه ثبت‌نام جدیدی برای متقاضیان جدید انجام نشد و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً ویژه ثبت‌نام کنندگان مرحله اول بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته