دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

کاربرد هوش مصنوعی در تربیت نیروی متخصص نمایان می‌شود

کاربرد هوش مصنوعی در تربیت نیروی متخصص نمایان می‌شود
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در گام نخست استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در آموزش پزشکی نیازمند تقویت نیروی انسانی متخصص است؛ در غیر اینصورت با چالش‌های جدی‌تر مواجه می‌شویم.
کد خبر : 916321

سارا رحمانیان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تاثیر هوش مصنوعی بر آموزش پزشکی اظهار کرد: آغاز هر کاری سخت است و نیاز به ساختار‌های خاص از جهت فراهم کردن نیروی انسانی و تجهیزات دارد. 

وی افزود: در گام نخست استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در آموزش پزشکی نیازمند تقویت نیروی انسانی متخصص است؛ چرا که فقط مسئله تجهیزات مطرح نیست و احتمال دارد بتوانیم تجهیزات را تهیه کنیم، اما زمانی که نیروی دوره دیده برای استفاده از آن نداشته باشیم با چالش‌های جدی‌تر مواجه خواهیم شد. 

رحمانیان تصریح کرد: هوش مصنوعی در ابعاد مختلف آموزشی قطعاً موثر است، مثلا در زمینه جراحی‌های خیلی حساس که ممکن است دست و چشم انسان قادر به انجام آن نباشد، فناوری‌های هوش مصنوعی به نوعی کمک کننده مشکلات پیچیده است. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه هوش مصنوعی فقط در اتاق عمل کاربرد ندارد، تاکید کرد: این تکنولوژی در سایر ابعاد آموزشی موثر است، منتهی گروه‌های آموزشی و مولفه‌های دانشجویی باید متناسب با ساز و کار‌ها طبقه بندی شوند. 

رحمانیان گفت: ایده هوش مصنوعی یک استراتژی بزرگ آموزشی است و نیازمند همکاران و استادان بزرگ دوره دیده برای تدارک و برنامه ریزی است تا بر اساس آن طراحی‌های لازم را جهت اجرا انجام دهند، در این زمینه فقط ایده کافی نیست، بلکه راهنمایی گروه‌های مختلف را جهت پایش هوش مصنوعی می‌طلبد. 

وی درباره لزوم بازنگری سرفصل دروس دانشگاه‌های آموزش پزشکی گفت: سرفصل‌های آموزشی پاسخگوی طب نوین و نیاز‌های جدید جامعه نیست و باید بر اساس نیاز سنجی موجود در دانشگاه‌های مختلف دچار تغییر و تحول شوند. با توجه به اینکه بازنگری‌ها در اختیار مدیر گروه‌ها قرار دارد پس نیازمند برنامه‌های بزرگ‌تر به صورت کلان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته