دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 بهمن 1402 - 09:53
استاندار هرمزگان:

عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک در ۴ فاز آغاز می‌شود/ پایان ۱۳۰۰ پروژه در هرمزگان از ابتدای دولت سیزدهم

عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک در ۴ فاز آغاز می‌شود  پایان ۱۳۰۰ پروژه در هرمزگان از ابتدای دولت سیزدهم
مهدی دوستی با بیان اینکه ۱۳۰۰ پروژه از ابتدای دولت سیزدهم در استان هرمزگان پایان یافته است، گفت: عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک در ۴ فاز همزمان با سفر رئیس جمهور آغاز می‌شود.
کد خبر : 893580

به گزارش خبرنگار گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست خبری با اهالی رسانه با تشریح پروژهای عمرانی این استان اظهار کرد: سفر رئیس جمهور که دی سال گذشته انجام شد با دستاوردهای متنوع همراه بود و در دوره اول سفر مصوبات زیادی تصویب شد. ۱۷۴ مصوبه در دوره نخست سفر داشتیم که ۱۲۴ مصوبه تماما انجام شده است  و حدود ۱۴۸ مصوبه پیشرفت ۷۵ تا ۱۰۰ درصدی داشتند.

دوستی بیان کرد: ۱۳۰۰ پروژه از ابتدای دولت سیزدهم در استان هرمزگان پایان یافت و تحویل مردم شد و استان رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری را کسب کرده است.

این مسئول اضافه کرد: در سفر دوم رئیس جمهور بنادر سیریک و بوموسی و بخشی از بندر پارسیان تحویل مردم استان هرمزگان خواهد شد. پیشرفت قابل توجهی در آبزی‌پروری و راه‌ها داشتیم. راه‌هایی که در طول این دو سال کشیده شده ۸۵ کیلومتر بوده و ۴۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است.

استاندار هرمزگان در مورد دستاورد‌های آموزشی عنوان کرد: تمرکز ما در حوزه ما با تربیت نیروی انسانی در عرصه مهارت آموزی در راستای اهداف برنامه توسعه ششم گام برداشتیم و رتبه اول مهارت آموزی در کشور را کسب کردیم.

وی افزود: نظام آموزشی ما منطبق بر توسعه صنعتی نبود و تطبیق اینها یکی از اقدامات بود. فولاد، پالایش، معدن، آبزی پروری و هنر‌های زیبا در هنرستان‌های ما آموزش داده می‌شود.

دوستی تأکید کرد: با سفر رئیسی ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۲۰۰ مدرسه تحویل وزارت آموزش و پرورش خواهد شد.

عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک در ۴ فاز آغاز می‌شود/ پایان ۱۳۰۰ پروژه در هرمزگان از ابتدای دولت سیزدهم

وی ادامه داد: هرمزگان متاسفانه رتبه یک بیکاری و شاخص فلاکت را داشت، اما الآن هشت پله صعود داشته است. این برای ما مطلوب نیست ولی وضعیت روبه‌بهبود است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: رشد اقتصادی در استان نزدیک به ۵.۸ درصد محقق شده است که تحقق ۸۰ درصدی هدف‌گذاری‌ها را نشان می‌دهد.

دوستی اظهار کرد: دانشکده علوم پزشکی شرق و غرب امسال برای اولین‌بار دانشجو گرفته است. ساخت دانشکده دندانپزشکی پیشرفت ۸۰ درصدی داشته و دانشکده شیمی و متالوژی هم در دست کار است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه همزمان با توسعه صنعتی به محیط زیست توجه داریم، تأکید کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیون درخت کاشت شده و سال آینده کاشت ۶.۵ میلیون درخت را در دستور کار داریم. ساماندهی فاضلاب بندرعباس که از دغدغه‌های اصلی مردم بود در این دولت آغاز شده و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد در این بخش بدون یک ریال بودجه دولتی بسته شده است.

دوستی گفت: ۱۰۳۲ پروژه به ارزش ۱۰۵ همت در سفر رئیس‌جمهوری به استان به بهره‌برداری می‌رسد و در این سفر ۱۴ هزار واحد مسکن تحویل مردم می‌شود که در مجموع از ابتدای دولت میزان واحد‌های مسکونی تحویل‌شده را به بیش از ۲۰ هزار واحد ارتقاء می‌دهد. 

دوستی افزود: در حوزه راه هم غیر از پل و ابنیه فنی ۸۰۰ کلیومتر راه را افتتاح می‌کنیم که بهسازی، روکش و احداث را شامل می‌شود. در حوزه درمان دو بیمارستان ۱۱۲ تخت‌خوابی کودکان بندرعباس که در همین دو سال اخیر آغاز شده و اکنون به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: بیمارستان فارابی بستک که ۸۷ تخت‌خوابی است. علاوه بر آن خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌ها هم در این سفر افتتاح و تحویل خواهد شد. ۱۳۶ پروژه ورزشی تحویل خواهد شد و پروژه ورزشگاه میناب را نیز خواهیم داشت.

دوستی تصریح کرد: نیروگاه اتمی سیریک در چهار فاز است و عملیات اجرایی آن در این سفر آغاز می‌شود و نیروگاه ۵ هزار مگاواتی و در کلاس جهانی است که در سرنوشت توسعه مکران اهمیت دارد. ۸ میلیارد دلار ارزش پروژه‌هایی است که در بخش نفت و میعانات و صنعت آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: جزایر سه‌گانه خلیج فارس و دیگر جزایر خلیج فارس در این دولت به فیبر نوری مجهز شدند. حدود ۷۴۰ میلیارد تومان پروژه‌های بخش مخابرات و ارتباطات به بهره‌برداری می‌رسد.

دوستی خاطر نشان کرد: چهار پروژه بزرگ نفتی از پروژه‌های اصلی این سفر (آخر هفته جاری) است و این غیر از پروژه ۳۰۰ میلیون یورویی در جاسک است و بسته صنعت از مهمترین بسته‌های ماست و در این سفر هفت شهرک صنعتی جدید به بهره‌برداری می‌رسند که همگی در مناطق فاقد شهرک صنعتی ایجاد شده و همزمان ۲۸ کارخانه و کارگاه صنعتی افتتاح می‌شوند که حجم بالایی از اشتغال‌زایی را ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته