دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1395 - 09:57
با همکاری سازمان‌های غیردولتی از چهار کشور اروپایی

سازمان امید 400 بورس تحصیلی برای دانشجویان سوری در نظر گرفت

سازمان‌هایی از فرانسه، آلمان، هلند و بریتانیا که از همکاری‌های بین‌المللی برای تامین آموزش عالی برای سوری‌های پشتیبانی می‌کنند اتحادیه‌ای را برای رسیدن به اهداف خود در مورد پناهجویان سوری در ترکیه، لبنان، اردن، عراق و مصر شکل داده‌اند.
کد خبر : 82407

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از یونیورسیتی‌ورلدنیوز، این برنامه HOPES نام گرفته که کلمه‌ای اختصاری برای «فرصت‌ها و منظرهای آموزشی بیشتر و بالاتر برای سوری‌ها» است. این برنامه شامل 400 بورس برای دانشجویان پناهجوی سوری در کشورهای همسایه و هم‌چنین شامل کلاس‌های انگلیسی برای 400 دانشجو و مشاوره برای 42هزار نفر است.


علاوه بر این، این اتحادیه، کمک‌های مالی تحصیلی برای دور‌ه های کوتاه‌مدت آمادگی و برنامه‌هایی هم برای تقویت کمک‌های دانشگاه‌های منطقه در نظر گرفته است.


سازمان HOPES را بنیاد منطقه‌ای مدد اتحادیه اروپا در واکنش به بحران سوریه و در سال 2014 تاسیس کرده است و البته خدمات مبادلات دانشگاهی آلمان و نهادهای دیگری از انگلیس، هلند و فرانسه در راهبری آن نقش دارند.


اروپا تاکنون 12 میلیون یورو برای هزینه سه سال بعدی این برنامه در نظر گرفته است. شورای بریتانیایی عضو این برنامه اعلام کرده است که سهم خود را با کار کردن در دانشگاه‌های منطقه‌ای ایفا خواهد کرد. آن‌ها قصد دارند در دانشگاه‌های این کشورها مهارت‌های زبان انگلیسی را تقویت کنند و به دانشجویان سوری امکان تحصیل در نهادهای آموزش عالی بدهند.


این برنامه هم‌چنین قصد دارد برای کاهش شهریه‌های دانشجویان سوری در دانشگاه‌های شریک برنامه، اقدام کند. برای دانشجویان یک متخصص تدریس انگلیسی در هر کشور و یک مشاور نیمه‌وقت آن‌لاین وجود خواهد داشت.


این پروژه با مشاوره اتحادیه اروپا و دانشگاه‌های منطقه آغاز شده است و نه تنها به دنبال پتانسیل‌های دانشگاهی بین متقاضیان تحصیل در آموزش عالی است بلکه به دنبال ایجاد فرصت‌هایی برای خانواده‌های محروم‌تر پناهندگان هم هست. برنامه hopes همچنین ارتباط نزدیکی با کمیسیونر پناهندگان سازمان ملل دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته