دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1401 - 10:45
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان:

روحیه استکبار ستیزی را نمی‌توان از دانش آموزان گرفت

روحیه استکبار ستیزی را نمی‌توان از دانش آموزان گرفت
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت:‌ در حال حاضر دشمن سعی به تغییر روحیه دانش آموزان دارد، اما روحیه استکبار ستیزی را نمی‌توان از دانش اموزان گرفت.
کد خبر : 811974

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه جامعه خبرگزاری آنا، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در نشست هفته ملی نوجوان اظهار کرد: در طول ۴۳ سال تاسیس اتحادیه در کنار جوانان و نوحوانان خدمات خوبی را ارائه داده‌ایم و انجمن اسلامی به عنوان قدیمی‌ترین انجمن دانش آموزی توانسته جایگاه دانش آموزان را به رسمیت بشناسد.

وی گفت: اگر به دانش آموزان اعتماد کنیم، توان گره‌گشایی‌های خوبی را در کشور دارند و تجربه نشان دهنده این موضوع است. میزان و نقش دانش اموزان و نوجوانان را در چند وقت اخیر دیده‌ایم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان افزود: تقارن ۱۳ آبان برخوردار از وجوه مشترک مهمی است و دانش آموزان و نوجوانان روحیه استکبار ستیزی دارند؛ چراکه انسان تحمل غرور، تکبر و …. را ندارد.

تاریخی بیان کرد: در مواقع مختلف دانش آموزان توانسته‌اند کنش‌های خوبی را رقم بزنند و در حال حاضر دشمن سعی به تغییر روحیه دانش آموزان دارد، اما روحیه استکبار ستیزی را نمی‌توان از دانش اموزان گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن با رسانه‌های خود با دروغ پردازی به دنبال تغییر ذهنیت دانش آموزان است گفت: مجموعه انجمن اسلامی در طول سال‌ها تلاش کرده امکان کنش‌های سیاسی را برای دانش اموزان فراهم کند تا مشکلات خود را به مسئولان بگویند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان افزود: نسل حال حاضر ما یکی از پر انگیزه‌ترین نسل‌ها برای تداوم جمهوری اسلامی است و تعهد ستودنی نسبت به نظام دارند.

تاریخی بیان کرد: به روز رسانی‌هایی را ما در حوزه برنامه‌ای و فعالیت‌های خود داشته‌ایم و در زمینه فعالیت‌های گروهی و … تغییرات شگفتی داشته‌ایم.

وی گفت: در زمینه اردوها و بازی‌های گروهی طراحی‌های خوبی داشته‌ایم تا مجدد فضای کار اردویی تقویت شود و دانش آموزان بتوانند از آن استفاده کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان افزود: در ۱۳ آبان، برنامه‌هایی مانند دوچرخه پیمایی به سمت محل‌های تجمع ۱۳ آبان و نماز جمعه، کافه ۵۷ با محوریت ایجاد فضای گفت‌وگو، لیگ‌های دانش آموزی با محوریت کتاب‌خوانی، نمایشگاه‌های مدرسه ضد انقلاب و تئاترهای مدرسه‌ای را خواهیم داشت.

تاریخی بیان کرد: امسال ۱۳ آبان با روز جمعه مصادف است و تلاش داریم با پیش بینی‌های خود فضای شهر را در ذهن شهروندان جوری آماده کنیم که مردم احساس کنند دانش آموزان در این روز میزبان هستند.

وی گفت: امیدوارم سال تحصیلی خوبی را دانش اموزان داشته باشند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان افزود: در این رده سنی پذیرش حرف از هم سن و سال بیشتر است و باید فضایی را ایجاد کنیم که دانش آموزان با یکدیگر گفتگو کنند.

تاریخی بیان کرد: در انجمن‌های اسلامی تنظیم خوبی بین تحصیل و کار فرهنگی خواهیم داشت و این مجموعه‌ها بسیار فکری و فرهنگی است.

وی گفت: درباره رغبت نداشتن دانش آموزان نخبه به کارهای فرهنگی اختلاف نظر وجود دارد، سیاست‌گذاری ما باید به سمت تقویت تمام ساعته باید رود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه هنر ما این است که خلا جامعه نخبگانی را پر کنیم افزود: ریشه برخی از اتفاقات اخیر را می‌توان در این دید که دانش آموزان ما در کنار رشد بالای درسی خود، کنش‌های سیاسی هم در مدرسه تجربه می‌کنند و دشمن دوست ندارد دانش آموزان ما پیشرفت داشته باشد.

تاریخی بیان کرد: عمده سوال‌های دانش آموزان در چند وقت اخیر به موضوع آزادی، گشت ارشاد و … بود و ما در این ۲ کتاب به این ۲ موضوع پرداخته‌ایم.

وی گفت: در زمینه کنکور و کتب درسی اقدامات خوبی صورت گرفته و موضوع کم کاربرد بودن برخی مطالب کتب درسی نیز بررسی شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان افزود: درباره الگو بودن مسئولان برای نسل آینده، در دوره‌های اخیر تجربیات مختلفی کسب کرده‌ایم و تجربه افراد مختلف را دیده‌ایم. توقیقاتی که در حال حاضر در کشور رخ می‌دهد را شاید نبینیم و در این میان برخی افراد به دنبال پر رنگ کردن نقاط ضعف هستند.

تاریخی بیان کرد: در موضوع استارتاپ‌ها شاهد ورود دانش آموزان به فضای استارتاپ‌ها هستیم و بچه‌ها کارهای خوبی را در خانه‌های خلاق انجام می‌دهند. در زمینه نظامی دستاوردهای ویژه‌ای داریم، اما دانش آموزان باور ندارند و زمانی که به آن‌ها نشان می‌دهیم، تازه درک می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر ما به این حد توانایی نداشتیم و ضعیف بودیم، تحریم‌های این چنینی نمی‌شدیم و از ابتدای انقلاب اسلامی دشمن به فکر تخریب کشور بود. ما دستاوردهای خوبی داریم، اما فضای رسانه‌ای دشمن و کم کاری ما در زمینه معرفی خودمان مشکلاتی ایجاد کرده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: بسیاری از دانش آموزان متوسطه دوم نگران تحصیل خود هستند و مطالبه جدی نسبت به آینده خود دارند و با انگیزه کامل در حال کار هستند.

تاریخی بیان کرد: درباره دانش آموزان بازداشتی ما درخواست داشتیم مواجه با دانش آموزان مشابه با مجرمان سابقه دار نباشد. و به نظر می رسد  مسئولان امر به این موضوع توجه کرده‌اند و تصمیمات خوبی گرفته شده است.

وی گفت: برای شکل برخورد هم پیشنهاداتی داده شده و در آمار دستگیری‌ها، جرم قتل هم اعلام شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ما در حال حاضر دانش اموزانی داریم که در زمینه‌های مختلف افتخارات خوبی را کسب کرده‌اند و باید این‌ها را برجسته کنیم تا به عنوان سلبریتی مطرح شوند.

تاریخی با بیان اینکه دانش آموزان ناشناخته زیادی داریم که افتخارات زیادی کسب کرده‌اند گفت: شهدای دانش آموز نیز باید به بچه‌ها معرفی شوند که از جان خود برای انقلاب گذشتند و این‌ها سلبریتی‌های واقعی این کشور هستند.
 
انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته