دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
انبیاء خطاب به دانشجویان نو ورود؛

به مقررات‌ آموزشی و تحصیل توجه جدی داشته باشید/ حواستان به غفلت‌هایی با دلایل مختلف باشد

به مقررات‌ آموزشی و تحصیل توجه جدی داشته باشید  حواستان به غفلت‌هایی با دلایل مختلف باشد
رئیس دانشگاه علم و صنعت خطاب به دانشجویان نو ورود گفت: به مقررات آموزشی و تلاش برای کسب بهترین نتیجه، توجه جدی داشته باشید؛ چرا که سطح نمرات در سرنوشت کل دوره تحصیل و اشتغال آنها بسیار مؤثر است.
کد خبر : 808965

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، منصور انبیاء ظهر امروز با حضور در تعدادی از کلاس‌های درس در دانشکده علوم پایه، از روند برگزاری کلاس‌های دانشجویان ورودی جدید دانشگاه بازدید و نکات مهمی را به آنان متذکر شد.

در این بازدید، دلیری معاون آموزشی و حبیب‌نژاد مدیر امور آموزش دانشگاه، ریاست دانشگاه را همراهی کردند.

رئیس دانشگاه علم صنعت با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و ورود دانشجویان کارشناسی به این دانشگاه، ضمن تاکید بر سطح علمی بالای دانشگاه علم و صنعت ایران و اینکه بر حسب سوابق، دانش‌آموختگان این دانشگاه در جای‌جای کشور، حضور داشته و اثرگذارترین افراد در حوزه‌های مختلف هستند، گفت: بهترین کار، تحصیل است و زندگی اگر از محل علم و دانش اداره شود، لذت چند برابر دارد.

دانشجویان به مقررات‌ آموزشی و تحصیل توجه جدی داشته باشند

افت تحصیلی برخی دانشجویان نخبه در دو نیم ترم اول

انبیاء در ادامه با اشاره به عواقب افت تحصیل دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه اظهار داشت: در کمیسیون موارد خاص، عموما با دانشجویانی مواجه هستیم که اگر چه دوران دبیرستان را با نخبگی و نمرات عالی گذرانده‌اند، ولی به دلایل گوناگون در دو نیمسال اول، افت تحصیل پیدا کرده‌اند.

وی به دانشجویان نوورود دانشگاه توصیه کرد در نیمسال‌های اول و دوم تحصیل در مقطع کارشناسی، به مقررات آموزشی و تلاش برای کسب بهترین نتیجه، توجه جدی داشته باشند؛ چرا که سطح نمرات آنها در سرنوشت کل دوره تحصیل و اشتغال آنها بسیار موثر است.

دانشجویان به مقررات‌ آموزشی و تحصیل توجه جدی داشته باشند

رئیس دانشگاه علم و صنعت اختلاف فضای دبیرستان و دانشگاه و اینکه در دانشگاه، بیشتر مسئولیت با خود دانشجو است را از جمله دلایل افت تحصیل دانشجویان در نیمسال‌های نخست برشمرد و توضیح داد: بر اساس سوابق، بهترین‌ها در دانشگاه علم و صنعت ایران جذب و پذیرش می‌شوند، ولی برخی دانشجویان نخبه، در دو ترم اول با مشکلات درسی مواجه شده و نمرات در سطح انتظار، کسب نمی‌کنند که همین ضعف آموزشی، معدل کل دوره و پرونده آموزشی تا پایان دوره تحصیل آنان را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

انبیاء خطاب به نوورودان دانشگاه گفت: در دو ترم اول تحصیل، کمتر تفریح و بیشتر تلاش کنید و حواستان به غفلت‌هایی که به دلایل مختلف بروز می‌کند، باشد که خدای نکرده به دلیل معدل کم، از فرصت ورود بدون آزمون به مقاطع بالاتر یا جذب در کسوت استادی این دانشگاه پرافتخار، باز کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته