دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از آیین چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی؛

قمی: هر هدف بزرگی با تبلیغ قابل دستیابی است/ زاکانی: برای ایجاد جامعه نمونه، انسجامی همگانی و فراتر از سه قوه نیازمندیم

۱۸ فعال عرصه تبلیغ مورد تقدیر قرار گرفتندآیین گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 589892
جشن چهل سالگی سازمان تبلیغات اسلامی



به گزارش خبرنگار حوزه دین و آیین گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و رونمایی از رویداد نشر خوبی‌ها پیش از ظهر امروز در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.


در این مراسم علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی رئیس فراکسیون روحانیون مجلس و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای حضور داشتند. در ابتدای این‌ نشست، پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید و همچنین اجرای سرود توسط گروه سرود نوجوانان انجام شد. تقدیر از ۱۷ تن از فعالان عرصه تبلیغ، یکی دیگر از برنامه‌های این مراسم بود.


تقدیر از بیش از هزار فعال عرصه تبلیغ در سراسر کشور


حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات نخستین سخنران این مراسم بود. وی گفت: این برنامه به شکل همزمان در نقاط مختلف کشور در حال برگزاری است و در طی آن بیش از ۱۰۰۰ نفر از مبلغان مورد تکریم و تجلیل قرار می‌گیرند. ۱۷ نفر از این افراد به صورت نمادین در این مراسم مورد تقدیر قرار می‌گیرند.


وی افزود: از این پس عنوان «نشر خوبی‌ها» برای شکل گیری فعالیت‌های مردمی تبلیغی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


قمی: هر هدف بزرگی با تبلیغ قابل دستیابی است/ زاکانی: برای ایجاد جامعه نمونه، انسجامی همگانی و فراتر از سه قوه نیازمندیم


رتبه‌های سه‌گانه تبلیغ و راه رسیدن به تبلیغ عالی


در ادامه این برنامه حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری پشت تریبون قرار گرفت. وی گفت: تبلیغ اگر بتواند به رتبه عالی خود برسد، اثرگذاری اش هم عالی می شود.


این کارشناس مسائل مذهبی در رتبه بندی درجات تبلیغ گفت: رتبه اول تبلیغ، تبلیغ علمی است. تبلیغ علمی یعنی مستند گفتن، قابل فهم گفتن و کاربردی گفتن موارد که الحمدلله در این چهل سال این اتفاق رخ داده و مردم پیش از هر زمان دیگر به کاربردی بودن موارد دینی معتقد شده اند.


ماندگاری افزود: مرتبه بالاتر تبلیغ، تبلیغ عینی است؛ یعنی نشان دادن سیره انبیا و اولیا، بیان اینکه پیشرفت‌ها شدنی است. حتی نشان دادن سیره خود مخاطب هم اثرگذار است. باید به مردم گفت که شما بلد هستید در اربعین و محرم و ماه رمضان خوب باشید پس چرا آن را تکرار نمی کنید.


وی در توضیح مرحله عالی تبلیغ گفت: مرتبه عالی تبلیغ که اولیا موفق به آن شدند، مرحله چشاندن معارف است. آن مرحله ای که مبلغ وقتی حرف می‌زدند به مخاطب بگوید من این لذت عمل کردن را چشیده‌ام. امام خمینی هم فرمود انقلاب ما توانست جوانان عشرتکده ای را عاشق شهادت کرد، این همان تبلیغ چشیدنی است چرا که امام خمینی خود آن را محقق کرد.


در ادامه برنامه و با حضور حجت السلام قمی حجت الاسلام ماندگاری، تنگسری و حاج ماشاالله عابدی تمبر یادگاری آیین نشر خوبی ها و ۲ تندیس مربوطه به نام قاصدک زرین و تندیس نهضت تبلیغات رونمایی شد.


قمی: هر هدف بزرگی با تبلیغ قابل دستیابی است/ زاکانی: برای ایجاد جامعه نمونه، انسجامی همگانی و فراتر از سه قوه نیازمندیم


تقدیر از فعالان عرصه تبلیغ/ پیام تیرانداز، محسن مهدیان و نجم الدین شریعتی تقدیر شدند


در ادامه هم بخش اول تقدیرها از مبلغان برتر کشور انجام شد.


اولین تندیس نهضت تبلیغات اسلامی به پدر و همسر مرحوم جباری از مجاهدان عرصه فرهنگ و رسانه اهدا شد. در ادامه تندیس قاصدک زرین به احمد خورشیدی مدیر عامل موسسه تلوبیون اهدا شد. تقدیر بعدی و اهدای تندیس قاصدک زرین به محمدجواد موحد مدیر باشگاه فیلم سوره اهدا شد.


مبلغ بعدی که با اهدای تندیس قاصدک زرین تقدیر شد نجم الدین شریعتی بود، البته وی که در مشهد مقدس حضور داشت در پیامی ویدیویی با حاضران سخن گفت. در ادامه تندیس قاصدک زرین و نهضت تبلیغات به پیام تیرانداز و محسن مهدیان مدیرعامل و سردبیر خبرگزاری فارس به پاس مجاهدت در عرصه خبر خوب اهدا شد.


در مرحله بعدی حجت الاسلام محمدجواد نظافت به پاس سی سال تبلیغات و طراحی طرح‌های نو با اهدای تندیس نهضت تبلیغات مورد تقدیر واقع شد. احسان صفرزاده تندیس نهضت تبلیغات را غیابا دریافت کرد. کیاپاشا تندیس نیز نهضت تبلیغات را با پاس ساماندهی تبلغ دانش آموزی دریافت کرد.


قمی: هر هدف بزرگی با تبلیغ قابل دستیابی است/ زاکانی: برای ایجاد جامعه نمونه، انسجامی همگانی و فراتر از سه قوه نیازمندیم


زاکانی: اگر این تبلیغ و آگاهی بخشی نبود، پیروزی جریان انقلاب رقم نمی‌خورد


در ادامه مراسم علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به نقش تبلیغ در پیروزی جریان انقلاب در انتخابات اخیر گفت: اگر این رشد و آگاهی بخشی و تبلیغ فراهم نبود، امکان نداشت پیروزی جریان انقلاب رقم بخورد.


وی در ادامه مراسم با هدف اینکه از شهدا هم یادی کند، به ماجرایی از یکی از شاگردان حاج ماشاالله عابدی که با او هم‌رزم بوده اشاره کرد/ وی گفت: یادم هست پیش از عملیات کربلای ۴ در دارخوین بودیم و مشغول قدم زدن. یکی از بچه‌ها عکسی از امام خمینی روی سبینه داشت که در آن تصویر امام طوری لبخند می‌زد که حتی دندان‌هایش پیدا بود. علی آقای توکلی گفت، من حاضرم جان بدهم تا امام یکبار دیگر اینگونه از ته دل بخندد. او نایب امام زمان است و خوشحالی امام زمان به لبخندی است که روی لب‌های نایب او بیاید.


قمی: هر هدف بزرگی با تبلیغ قابل دستیابی است/ زاکانی: برای ایجاد جامعه نمونه، انسجامی همگانی و فراتر از سه قوه نیازمندیم


زاکانی: مشکل اصلی جامعه ما غفلت از نائب امام زمان است


این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مشکل اصلی جامعه ما این است که از عظمت نایب امام زمان عافل است، گفت: ما دیداری پنج ساعته با سید حسن نصرالله داشتیم. تمام تاکید او در این مدت به ارزش نهادن به عظمت نایب امام زمان بود. از او درباره علت موفقیت‌هایش پرسیدم و او در پاسخ به ما گفت، علت آن ولایت مداری است.


زاکانی در ادامه با بیان اینکه مفهوم قدر دانستن از ولی و امام جامعه در کشور ما مظلوم است و در روی دیگر سکه قدر دانستن مردم هم در کشور مظلوم است، افزود: این افقی که بواسطه انتخابات باز شد دو وظیفه را ایجاد کرد. در وهله اول فراتر از انتخاب فرد، ایجاد یک جریان اجتماعی قوی و مبتنی بر ولی و امام جامعه لازم است که اساس کار خود را روی توجه به جهاد بگذارد. این جریان باید کل سال را برای بالا بردن فرهنگ و بصیرت مردم تلاش کند. این جریان جایش در کشور گم‌شده است که محل اصلی آن جریان جمع حاضر و حمع هایی شبیه آن است.


وی افزود: نکته دوم هم آن است که امروز یک وظیفه برای خدمت و ایجاد جامعه نمونه داریم که برای آن به انسجام تمام دستگاه ها احتیاج است. چیزی فراتر از سه قوه، بلکه تمام دستگاه ها از جمله تبلیغات بابستی فعال باشند. اگر هنر دولت موجود این بود که کار را با ۷۰ درصد مشارکت تحویل گرفت و با ۵۰ درصد مشارکت تحویل داد، هنر دولت آقای رئیسی این دانشمند عزیز این باشد که با ۵۰ درصد تحویل بگیرد و با ۹۰ درصد تحویل دهد.


اهدای تندیس به احمدبابایی در دور دوم تقدیرها


بخش بعدی تقدیرها با حضوز حجت الاسلام دسمی، حجت الاسلام تقوی رئیس فراکسیون روحانیون مجلس و علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و علیرضا نادعلی منتخب دوره ششم شورای شهر تهران، انجام شد.


فتحی و نخعی پور به پاس فعالیت تبلیغی در کردستان و خراسان جنوبی تندیس نهضت تبلیغات را دریافت کردند. حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی به پاس ۳۰ سال تبلیغات در جایگاه امام جمعه و جماعت و همچنین حجت الاسلام مصطفی محجوب زاده به عنوان امام جماعت برتر محله کشور تندیس نهضت تبلیغات را دریافت کردند.


احمد صحت قول تندیس نهضت تبلیغات را دریافت کرد. سپس تندیس نهضت تبلیغات به طاهر ده پهلوان اهدا شد. حجت الاسلام سید محمدصادق مصباح موسوی نویسنده کتاب بانوی آندلس تندیس نهضت تبلیغات را دریافت کرد.


احمد بابایی شاعر آیینی کشور تندیس قاصدک زرین را دریافت کرد. سعید کرمعلی مداح و مسول هییت فاطمیون بندر ماهشهر تندیس قاصدک زرین را دریافت کرد. اکبر شیخی از فعالان هییت کشور تندیس قاصدک زرین را دریافت کرد.


قمی: هر هدف بزرگی با تبلیغ قابل دستیابی است/ زاکانی: برای ایجاد جامعه نمونه، انسجامی همگانی و فراتر از سه قوه نیازمندیم


قمی: هر هدف بزرگی با تبلیغ قابل دستیابی است


حجت الاسلام و السلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سخران بعدی این نشست بود. وی با بیان اینکه هر هدف بزرگی که تجسم کنیم با تبلیغ دست یافتنی است، گفت: اساس برنامه راهبردی اسلام تبیین و تبلیغ است و با تبیین هر مقصد بزرگی دست یافتنی است. انقلاب بزرگ ایران براساس بیانات رهبری محصول تبلیغ است و تبلیغ شبکه حیاتی جامعه ما است.


حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه مشکلاتی که در کشور وجود دارد با تبلیغ می‌توان پیش روی گذاشت، خاطر نشان کرد: در بحث تولید قطعاً اگر به جنبه تبلیغی توجه می‌شد، فعالان بهتر وارد عرصه می‌شدند. در مقابل تمام فعالان عرصه تبلیغ شرمسار هستم. البته زمینه‌هایی برای خدمت بیشتر به اهل فرهنگ، مجد، هیأت، روضه و تمام بازوان تبلیغ ایجاد شده است.


در انتهای برنامه صحبت‌هایی توسط حجت الاسلام دسمی و حجت الاسلام تقوی ایراد شد.


انتهای پیام/۴۱۳۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب