دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1398 - 10:49
دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران:

برخی‌ها تلاش دارند صنعت غذایی کشور را بی‌اعتبار کنند

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران با بیان اینکه برخی تلاش دارند صنعت و محصولات غذایی کشور را بی‌اعتبار کنند، گفت: دولت با مجازات افرادی که کیک‌های آلوده را توزیع کرده‌اند، برخورد کند تا جامعه نسبت به محصولات داخلی بی‌اعتماد نشود.
کد خبر : 450728
قرص-کیک.jpg

محسن نقاشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  در خصوص کیک‌های آلوده که اخیراً توزیع شده‌اند، اظهار کرد:‌ بهترین کیفیت، حق قانونی و اخلاقی مصرف‌کنندگان است؛ همچنین فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران با واردات مخالف نیست اما امروز رقابت تولید داخلی با واردات عادلانه نیست بلکه ظالمانه هست!


وی با اشاره به اینکه اکثر کالای وارداتی در صنایع غذایی با تعرفه گمرکی پنج درصد و با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود، افزود: در مورد کالای تاریخ گذشته و قاچاق که همان عوارض نیم‌بند را هم پرداخت نمی‌کند، هیچ نظارت و کنترلی بر آنها  نیست.


دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران با دفاع از تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد: تولید کننده با پرداخت مالیات‌های ارزش افزوده، عملکرد، تکلیفی، سازمان تامین اجتماعی، هزینه‌های آزمایشگاهی ادارات نظارتی، افزایش بی رویه برق و آب و گاز و تلفن، سودهای آنچنانی بانکی و مرکب و تهیه مواد اولیه با نرخ ارز آزاد... و جرم تولید را هم که دارد و با عناصر ضد تولیدی و اخلال‌گران اقتصادی هم دست و پنجه  نرم می‌کند.


نقاشی اضافه کرد:‌ این هجمه‌ها به‌منظور بدنامی بهترین برندهای صنایع غذایی کشور و یک دسیسه حساب شده در چند گذشته بود. البته در گذشته هم موضوع روغن پالم، لبنیات، ذرت آلوده و فراورده‌های گوشتی  را هم گذرانده بودیم.


وی ادامه داد: در زمانی‌که بحث اقتصاد بدون نفت مطرح شد و بحث صادرات به‌صورت جدی کلید خورد، تولیدکنندگان دریافتند که باید محصولات خود را صادر کنند و فعالین تولیدی به جنب و جوش افتادند‌ که صادرات را به‌عنوان هدف اصلی عملیاتی کنند؛ فشارها و تهمت‌ها هزاران برابر شد به طوری که سعی کردند جو تردید و بی‌اعتمادی را نسبت به محصولات غذایی کشور ایجاد کنند. اینبار آنقدر کارشان مفتضح بوده که حتی در گروه‌های اجتماعی مجازی غیر تخصصی صنایع غذایی هم عکس‌هایی به‌صورت طنز در مورد  قرص در داخل کیک به اشتراک گذاشته شده است.


نقاشی عنوان کرد: چهل سال پیش پنیر وارداتی بنام پنیر گچی، ماکارونی، خامه، کمپوت، کنسرو، انواع شکلات و بیسکویت، روغن و خیلی اقلام دیگر وارد کشور می‌شد و اکنون این برندها در کشور تولید شده و به‌جای آن‌که اذهان عمومی و مصرف‌کننده را به محصولات ایرانی مردد و ناامید کند،  بالاترین رقم صادرات را دارند و حتی چندین کشور فروشگاه ویژه دایر کرده‌اند، حالا چرا برخی‌ها تلاش می‌کنند تا محصولات غذایی کشور را بی اعتبار کنند ؟


وی ادامه داد: امروز مردم غیر متخصص هم این اباطیل بی اساس بر علیه تولید مظلوم را باور ندارند و این اعتماد عظیمی است که مردم به صنایع غذایی دارند که برای آن هیچ متولی نیست.


دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: این یک واقعیتی است که در هر صنفی افراد سود جو وجود دارد ولی قطعا اکثریت تولیدکنندگان صنایع غذایی کشاورزی ایران در جهت بالا بردن کیفیت تلاش می‌کنند و دلیلش عملکرد و افتخارات  چهل ساله صنایع غذایی بوده است که بعد از نفت بالاترین رقم صادرات و بیشترین رقم اشتغال در کشور را دارد.


نقاشی با بیان اینکه لازم است که صدا و سیما نظرات کارشناسان صنایع غذایی را در برای مردم اطلاع رسانی کند، اضافه کرد: دولت موظف است هر چه سریعتر این امر مهم ملی را پیگیری و شفاف‌سازی نماید و در سال رونق تولید مسببان اینگونه طرح‌های ضد تولیدی و ضد میهنی را شناسایی کند تا جامعه نسبت به محصولات داخلی بی‌اعتماد نشوند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته