آخرین اقدامات دانشگاه آزاد برای ایمنسازی مسیر تردد دانشجویان واحد علوموتحقیقات
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رضا مسعودی در گفتگو با برنامه رادیویی پارک شهر با تأکید بر اینکه بعد از حادثه واژگونی اتوبوس، با پیمانکار خلع قرارداد شد، گفت: بلافاصله بعد از حادثه با یکی از بهترین شرکتهای اتوبوسرانی درونشهری قرارداد بستیم و تمام اتوبوسهای قدیمی تعویض شدند.
وی با بیان اینکه روزانه 500 سرویس رفت و برگشت توسط 50 اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات انجام میشود، افزود: اخیراً در برخی از مسیرها که در گذشته سرویس حمل و نقل عمومی و امکان استفاده از اتوبوس نبوده، از خودروهای ون استفاده کردیم که حداقل دانشجویان در ایام امتحانات آسایش بیشتری داشته باشند.
سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه به منظور نصب گاردریل و ایمنیسازی مسیر تردد در واحد علوم و تحقیقات با یکی از پیمانکاران مطرح ساختمانی کشور وارد مذاکره شدیم، اظهار کرد: از ابتدای تعامل و مذاکره تأکیدمان ارائه بهترین کیفیت و تأیید نظر پلیس راهنمایی و رانندگی بود. با توجه به اینکه طول مسیر بر حسب شرایط، به گاردریلهای مختلفی از جمله سه موج، یک موج، نیوجرسی و قرقرهدار نیاز دارد، بنابراین نیاز به مطالعات میدانی جامع شدیداً احساس میشد.
مسعودی ادامه داد: پس از آنکه طرح اولیه از سوی پیمانکار مشخص شد، با پلیس راهنمایی و رانندگی چندین جلسه به منظور تأیید طرح برگزار کردیم و در نهایت طرح اجرایی هفته گذشته ارائه شد و به دنبال بستن قرارداد با پیمانکار مرتبط هستیم. مکانیسمی که توسط پیمانکار برای ایمنسازی مسیر تردد دانشجویان واحد علوم و تحقیقات طراحی شده از نظر ایمنی دارای بالاترین استانداردهاست و از متوسط ایمنی کشور بالاتر است.
وی افزود: همچنین دفتر فنی دانشگاه مسیرهایی را که به طور قطع و یقین به گاردریل نیاز دارد و به فرآیند دیگری نیاز ندارد، شناسایی کرده و حدود هزار متر گاردریل توسط پیمانکار نصب شده و همین مقدار نیز در حال خریداری و نصب است.
سرپرست واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: جاده واحد علوم و تحقیقات 25 سال گذشته کشیده شده و ارتباطی به دوران مدیریت سه ماهه اینجانب ندارد. از ابتدا نیز این جاده مجهز به گاردریل نبوده است.
مسعودی در ادامه با تأکید بر اینکه تلهکابین اساساً مشکل حملونقل واحد علوم و تحقیقات را حل نمیکند، گفت: چرا که در ساعت پیک رفت و آمد در واحد علوم و تحقیقات چهار هزار و 600 نفر باید جابهجا شوند، در حالی که ظرفیت تله کابین حدود دو هزار نفر است. علاوه بر اینکه تلهکابین مسیر مستقیم را طی میکند و ساختمانهایی در مسیر داریم که تلهکابین آنها را پوشش نمیدهد.
وی در پایان اظهار کرد: همچنین هزینه نگهداری و استفاده از تلهکابین از نظر اقتصادی هیچگونه توجیهی ندارد. این موضوع نیز در گزارش کمیسیون مجلس شورای اسلامی نیز ذکر شده که تلهکابین مناسب حملونقل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات نیست.
انتهای پیام/4107/4116/پ
انتهای پیام/