نامگذاری سالها باعث ارتباط جامعه با آن موضوع میشود
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسیهای آزاد اندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا٬ امیدعلی مسعودی در سومین کرسی آزاداندیشی تحت عنوان رسانه و نامگذاری سال که عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد با اشاره به اهمیت نامگذاری سال اظهار کرد: نامگذاری در سازمان ملل و کشورها وجود دارد اما صرفاً نامها برای هفته و ماه است اما برای یک سال نامگذاری وجود ندارد.
وی با بیان اینکه نامگذاری در ارتباطات اسلامی آدابی دارد، افزود: نام٬ باعث ارتباط با پدیده میشود٬ نام دارای ارزش است و میتواند به یک برند تبدیل شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه سوره با بیان اینکه نامگذاری سال ابتکاری از سوی مقام معظم رهبری بوده است با اشاره به اهداف شعارهای سال تصریح کرد: یکی از هدفها این است که حواسمان به موضوع باشد و دومین هدف این است که به دنبال این باشیم که آن نام تحقق پیدا کند.
مسعودی به نامهای سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: نام سالها بهویژه در سالهای اخیر به دنبال این است که بین حلقههای مختلف اقتصاد و تولید ارتباط برقرار کند. در ادارات دولتی و بین مردم نام سال تبدیل به برند شده و باعث میشود که همه متحد به سمت تحقق این شعار یا نام بروند.
وی عنوان کرد: هدف رهبر معظم انقلاب اسلامی ارتقای ارتباط بین مسئولان و مردم است٬ اینکه ما چقدر اهداف این نام را دنبال میکنیم، جای بحث دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه سوره ادامه داد: نهادسازی بههیچ وجه بد نیست در کشوری که دموکراسی حاکم است رئیس جمهور و وزیر باید پاسخگوی عملکرد خود باشد متاسفانه در ایرلن وزیر میآید و میرود بدون اینکه پاسخگو باشد.
مسعودی با بیان اینکه مشکل در نهاد سازی نیست اشکال اینجاست که درجایی که لازم است نهادسازی انجام نشده گفت: به لحاظ رسانهای نام و شعار سال تینر یک است٬ نام سال برجستهسازی یک موضوع است.
وی در پایان گفت: جنگ اقتصادی فعلی مهمتر از جنگ تحمیلی عراق است. مردم اکنون بیشتر از آن دوره باید بسیج شوند. باید بسیج همگانی برای رونق تولید اتفاق بیفتد و رسانهها باید نشان دهند که چرا اجناس گران میشود.
انتهای پیام/4115/۴۰۰۷/
انتهای پیام/