دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1398 - 11:56
در سفر مختاری به هند؛

سند همکاری بین دانشگاه مذاهب اسلامی و مراکز علمی هند امضا شد

در جریان سفر رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت دانشگاه به کشور هند، چندین تفاهم‌نامه همکاری‌ علمی، پژوهشی و آموزشی به امضا رسید.
کد خبر : 398437
5e31e144-a3b4-49e9-bd19-6a1fb62d0fa3.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در جریان سفر رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه این دانشگاه به کشور هند چندین تفاهم‌نامه همکاری‌ مشترک علمی، پژوهشی و آموزشی  به امضا رسید.


امضای تفاهم‌نامه همکاری بین موسسه پژوهشی علوم اجتماعی دهلی و دانشگاه مذاهب اسلامی، برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی و پژوهش‌های مشترک و انتشار کتاب‌ها و فرصت‌های مطالعاتی ازجمله مفاد یکی از تفاهم نامه‌های به امضا رسیده است. در این تفاهم‌نامه تبادل دانشجویان و اساتید، پژوهش‌ها و کنفرانس‌های مشترک، فرصت‌های مطالعاتی و ... موردتوافق قرار گرفت. این مرکز یکی از مراکز مهم پژوهشی در حوزه دین، فلسفه، رسانه، روانشناسی و علوم اجتماعی است و با دانشگاه‌های مهم ایران همکاری دارد.


در ادامه این سفر رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با رئیس دانشگاه نویدا دیدار داشته و تفاهم‌نامه همکاری میان دو دانشگاه به امضا رسیده است. تبادل دانشجویان و اساتید، پژوهش‌ها و کنفرانس‌های مشترک، فرصت‌های مطالعاتی و... ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه بوده است. این دانشگاه دارای ۳ هزار دانشجو، ۱۱۰ هیئت‌علمی، ۳۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف و دارای دانشکده‌های متعدد در رشته‌هایی از قبیل پزشکی، پرستاری، علوم انسانی، مهندسی و... است.


از دیگر دستاوردهای رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در سفر به کشور هند؛  امضای تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه جواهر لعل نهرو هند بود. حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری و هیئت همراه در ادامه دیدارهای خود در سفر به هند، با رئیس دانشگاه جواهر لعل هند دیدار و گفتگو داشته و تفاهم‌نامه‌ای در خصوص همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی، فرصت‌های مطالعاتی، استفاده از مراکز زبان هر دو دانشگاه برای زبان‌آموزی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌ها و کنفرانس‌های مشترک و... به امضا رساندند.


انتهای پیام/4107/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته