دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1398 - 16:50
در دهلی‌نو؛

کنفرانس بین‌المللی «بزرگداشت تنوع در جهان اسلام» برگزار شد

اجلاس بین‌المللی«بزرگداشت تنوع در جهان اسلام» امروز صبح با حضور شخصیت‌های برجسته و رهبران دینی هند در دهلی‌نو برگزار شد.
کد خبر : 398296
16-8-7-132643n00017371-b1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اجلاس بین‌المللی «بزرگداشت تنوع در جهان اسلام» امروز صبح با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در کنار شخصیت‌های برجسته و رهبران دینی هند در دهلی‌نو برگزار شد.


حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری در این اجلاس با اشاره به این‌که دگرپذیری ضرورت امروز برای رسیدن به وحدت و همدلی است، گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در ایران یکی از نمونه‌های عینی، علمی و عملی دگرپذیری تنوع در باورها و مذاهب است.


وی با اشاره به آیات قرآن کریم تنوع را یکی از شاخصه‌های اصلی انسانی معرفی کرد و گفت: تنوع در قومیت، نژاد، فرهنگ و زبان یک واقعیت است و نباید منشأ یک اختلاف شود.


مختاری با بیان این که اختلافات حتی می‌توانند منشأ رشد باشند ادامه داد: ما برای رسیدن به وحدت نباید فقط از مشترکات حرف بزنیم حتی نقطه‌های اختلاف نیز می‌تواند ما را به همگرایی و همدلی نزدیک کند.


رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به موانع و عوامل دگرپذیری اشاره کرد و شناخت ادیان و مذاهب از همدیگر، احترام به همدیگر، از شاخص‌های اصلی پذیری برشمرد.


وی همچنین افراطی‌گری و تندروی از موانع مهم دگرپذیری و رسیدن به وحدت و همدلی عنوان کرد و بی‌احترامی به مقدسات و باورهای مذاهب و ادیان دیگر را یکی دیگر از عوامل و موانع دگرپذیری معرفی کرد.


مختاری در پایان دانشگاه مذاهب اسلامی را یکی از نمونه‌های عینی، علمی و عملی دگرپذیری تنوع در باورها و مذاهب دانست و گفت: آماده هستیم تجربیات و اندوخته‌های خود را در این زمینه در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورهای مختلف قرار دهیم و به اشتراک‌گذار بگذاریم.


انتهای پیام/4115/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته