دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1397 - 06:00
رنجبر:

دانشگاه‌ها در زمینه ارتقای سطح معیشتی جامعه اهتمام داشته باشند

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه‌ها باید در زمینه تبدیل علم به ثروت و ارتقای سطح معیشتی جامعه نیز اهتمام کامل را داشته باشند.
کد خبر : 359676
636653629190256241.jpg

بیژن رنجبر در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به تولید و نشر علمی به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های پیشرفت فناوری و نوآوری در کشور، گفت: اکنون کشور با توجه به آمار بین‌المللی رتبه اول تولیدات علمی را در منطقه و رتبه 16 را در کل دنیا به خود اختصاص داده است، که باید این روند رو  به‌ رشد تداوم داشته باشد روز به‌ روز ارتقا پیدا کند.


قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی در رابطه با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مرجعیت علمی ایران در جهان سخن به‌میان آورد و افزود: رهنمود رهبری فرزانه باید در متن کار نظام آموزش عالی باشد و باید مسیر رو به‌ رشد دانشگاه‌ها بیش از پیش تقویت شود.


رنجبر با اشاره به تأثیر کارآمدی دانشگاه‌ها در تعالی و پیشرفت کشور، ادامه داد: دانشگاه‌ها باید در زمینه تبدیل علم به ثروت و ارتقای سطح معیشتی جامعه نیز اهتمام کامل را داشته باشند و در تحقق اقتصاد مقاوتی و خوداتکایی گام بردارند.


وی تصریح کرد: در دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب در سال جاری نیز معظم‌له به رویکرد حل‌ مسئله توسط نخبگان و دانشگاه‌ها تأکید کردند. در این بین دانشگاه آزاد اسلامی نقشی اساسی در پیشبرد اهداف کلان انقلاب و مسئله‌محوری ایفا می‌کند.


قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی در رابطه با اجرای رسمی طرح پایش در واحدهای دانشگاهی اظهار کرد: از مهر ماه سال آینده تمام واحدهای استانی باید، پژوهش‌های خود را طبق الگوی برنامه پایش مدیریت کنند. برنامه پایش پویایی لازم را برای به‌روزرسانی نظام موضوعات دارد که دانشجویان و استادان از همه واحدهای دانشگاهی می‌توانند به آن رجوع کنند.


انتهای پیام/4116/4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته