دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

حل بحران‌های اجتماعی نیازمند جلب مشارکت زنان است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر نقش زنان در کشور گفت: بدون جلب مشارکت زنان و اتکا به این سرمایه عظیم انسانی، به راه‌حلی برای بسیاری از بحران‌های اجتماعی دست پیدا نمی‌کنیم.
کد خبر : 2203

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، شهیندخت مولاوردی، نهمین نشست مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی کشور توانمندسازی زنان را یکی از اولویت‌های دولت یازدهم اعلام کرد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرفیت و پتانسیل خوبی دارد.


وی با تاکید بر بازخوانی نقش مجدد زنان در کشور، یادآور شد: شکاف جنسیتی در دو حوزه به چشم می‌خورد البته با توجه به اینکه زنان امروز جامعه ما آگاه‌تر، سالم‌تر و با اعتماد به‌ نفس بیشتر آماده خدمت برای توسعه کشور هستند علی رغم اینکه پیشرفت‌هایی در بخش‌هایی بهداشت و درمان و آموزش عالی داشتیم اما اگر مجموعه عوامل را در نظر بگیریم، می‌بینیم که میزان پیشرفت در همه حوزه‌ها یکسان نبوده است.


مولاوردی با تاکید بر بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری گفت: باید بازخوانی‌ کنیم که وضعیت زنان در چه جایگاهی قرار دارد و با توجه به تدوین برنامه ششم توسعه باید بدانیم که با چه فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و تهدیدهایی روبه‌رو هستیم.


معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با یادآوری اینکه تدوین برنامه ششم توسعه در دستور کار همه ما قرار دارد و سعی می‌کنیم با شناخت از وضعیت موجود، به سمت وضعیت مطلوب حرکت کنیم افزود: بدون جلب مشارکت زنان و اتکای به این سرمایه انسانی راهکاری برای بسیاری از بحران‌های اجتماعی موجود از قبیل بحران آب، اصلاح الگوی مصرف، بحران زیست محیطی پیدا نخواهیم کرد.


وی ادامه داد: زنان در حل بسیاری از بحران‌های کشور نقشی اثر گذار و قابل توجه دارند به طوری که نقش زنان در تشویق و حمایت از تولیدات ملی و اصلاح زندگی و تغییر الگوی مصرف، پرهیز از تجمل گرایی نقش به سزایی ایفا می‌کنند اما اینکه چرا اهتمام و عزم ملی بر سرمایه گذاری بر این نیروی عظیم انسانی وجود ندارد برای ما نیز جای سوال دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته