دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1396 - 18:05
از هشتم شهریور صورت می‌گیرد؛

آغاز ثبت‌نام آزمون جایابی دانشجویان پژوهشگاه منحل‌شده شاخص‌پژوه

سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام آزمون اختصاصی از دانشجویان پژوهشگاه منحل‌شده شاخص‌پژوه برای جایابی آنها در مراکز آموزش عالی هم‌طراز خبر داد.
کد خبر : 207277

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آنا، آزمون اختصاصی در رشته‌های پژوهشگاه شاخص‌پژوه روز جمعه 24 شهریور در شهر تهران برگزار خواهد شد. متقاضیان باید از تاریخ 8 تا 12 شهریور با مراجعه به سایت سازمان سنجش در این آزمون ثبت‌نام کنند.


کسانی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که مستندات کافی و قانونی خود را در مهلت اعلام شده قبلی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (چه به طور مستقیم و چه از طریق دانشگاه شیخ بهایی) ارسال کرده باشند و فهرست اسامی آنان از طریق وزارت علوم برای سازمان سنجش تا تاریخ 31 مرداد ارسال شود.


متقاضیانی که در آزمون شرکت و حد نصاب نمره علمی لازم را کسب کنند براساس نمرات اکتسابی در مراکزآموزش عالی همطراز جایابی خواهند شد.


متقاضیان برای تکمیل فرم اطلاعات شرکت در آزمون و کسب اطلاع از تاریخ توزیع کارت و سایر اطلاعات مورد نظر، باید به اطلاعیه‌ای که در این باره در تاریخ 6 شهریور در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و هفته‌نامه پیک سنجش درج خواهد شد، مراجعه کنند.


فایل فهرست رشته‌ها و دروس امتحانی آزمون تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته) پژوهشگاه شاخص اینجا قابل مشاهده است.


به گزارش آنا، پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص‌پژوه اسفند سال گذشته منحل شد، وزارت علوم در حکم انحلال این پژوهشگاه آورده بود: «با عنایت به مستندات دریافتی از مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی، مکاتبات سازمان بازرسی کل کشور و بررسی‌های به عمل آمده و براساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی مورخ ۰۱/‏۱۲/‏۹۵‬ بدین‌وسیله ضمن لغو مجوز، انحلال پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه (خصوصی) اعلام می‌شود. پژوهشگاه شاخص‌پژوه موظف شده است مستندات مربوط به عملکرد آموزشی و پژوهشی دانشجویانی را که از مجاری قانونی و رسمی پذیرش شده‌اند به منظور تعیین تکلیف، ظرف مدت یک هفته به معاونت آموزشی وزارت علوم ارسال کند.»


روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اول مرداد امسال هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد بود که «ملاک تصمیم‌گیری، فهرست اسامی افرادی است که این پژوهشگاه رسماً و در زمان مقرر به وزارت علوم منعکس کرده است. افرادی که از مجاری قانونی (آزمون سراسری، استعداد درخشان، انتقال به داخل...) در پژوهشگاه پذیرش شده باشند، به زودی از سوی وزارت علوم برای ادامه تحصیل در مراکز متناظر جایابی خواهند شد. سایر افرادی که نحوه ثبت‌نام آن‌ها از مسیر متعارف و قانونی صورت نگرفته، لازم است در یک آزمون اختصاصی که برای همان مقطع ورودی طراحی و برگزار خواهد شد، شرکت کنند و در صورت احراز حد نصاب لازم، برای ادامه تحصیل به مراکز متناظر معرفی خواهند شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته