دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1395 - 16:03

واکنش وزیر بهداشت به ممانعت از فعالیت همزمان پزشکان در بخش خصوصی و دولتی

وزیر بهداشت گفت: ممانعت از فعالیت همزمان پزشکان در بخش خصوصی و دولتی مغایر با قانون اساسی است.
کد خبر : 149029

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت امروز در جمع خبرنگاران درباره قانون ممانعت از فعالیت همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی افزود: تصمیم ممانعت از فعالیت همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی هنوز نهایی نشده است و در حال حاضر در صحن مجلس در حال بررسی است و بعد هم باید به شورای نگهبان برود.


هاشمی گفت: ما معتقدیم این موضوع با قانون اساسی کشور و با حقوق شهروندان مغایرت دارد ضمن اینکه اگر بخواهیم از نظر علمی و تکنیکی هم اظهار نظر کنیم، در هیچ جای دنیا چنین قانونی نداریم و مشاهده نمی‌کنیم که با اعمال فشار و اجبار بر سر این موضوع توانسته باشند این مشکل را برطرف کنند.


وزیر بهداشت ضمن تاکید بر این نکته که تصمیمات در این حوزه باید علمی باشد، افزود: آنچه می‌توان در این مورد گفت این است که ما از طریق رقابت توام با احترام و وضع مالیات‌های صحیح می‌توانیم مشکلات خود در این حوزه را برطرف کنیم.


وی یادآور شد: ما باید مراکز آموزشی را توسعه دهیم و برخلاف تصور برخی با لحن محترمانه و قدرشناسی می‌توانیم به اهداف خود برسیم؛ جامعه پزشکی جامعه بسیار افتخارآفرینی است و ما باید در قضاوت‌ها و قانونگذاری‌های خود دقت کنیم.


هاشمی تاکید کرد: قانون گذاری‌های ما نباید به نحوی باشد که دانشگاه‌ها و مناطق محروم آسیب ببینند؛ مطمئن باشید که ما اگر اجبار را مبنا قرار دهیم، به طور حتم دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه‌های مناطق محروم متضرر خواهند شد.


وی در توضیح این موضوع یادآور شد: این انتخاب برای پزشکان یک انتخاب دوگانه خواهد بود که باید یکی را انتخاب کنند که انتخاب آنها بیشتر متمایل به بخش خصوصی خواهد بود و به این ترتیب هزینه‌های اضافی این بخش نیز سربار مردم خواهد شد و باید مراقب باشیم که حرف‌های احساسی زیبای ما در نهایت خروجی‌ داشته باشد که به نفع مردم باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته