معاون پژوهشی وزیر علوم: ناپایداری هرم آموزشی از چالشهای آموزش عالی کشور است
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشست شورای دانشگاه بیرجند با حضور دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در نشست شورای دانشگاه بیرجند، بر ضرورت نیازسنجی و برنامهریزی در پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی و سایر دورهها در راستای پایدارسازی هرم آموزشی تاکید کرد و گفت: «توسعه ناموزون و ناپایداری هرم آموزشی از چالشهای آموزش عالی کشور است.»
احمدی گفت: «درصد بالایی از دانشجویان باید با زندگی خلاق مأنوس شوند و نظام آموزشی به سمتی برود که ارتباط فارغالتحصیلان با بازار کار برقرار شود.»
او مأموریتگرا کردن نظام آموزشی و تحصیلات تکمیلی، تنظیم نظام بودجهای و توازن توزیع اعتبارات را از راههای حصول به اعتدال و پایداری هرم آموزشی عنوان کرد و گفت: «15 درصد بودجه دانشگاهها سهم اعتبارات پژوهشی است و باید در این بخش هزینه شود.»
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، رشد کم درآمدهای اختصاصی را یکی از موانع توسعهیافتگی دانشگاهها دانست و بر ضرورت توسعه ارتباطات علمی و بینالمللی به عنوان یکی از اولویتهای وزارت علوم تاکید کرد.
او گفت: «فرصتهای مطالعاتی 6 ماهه و 9 ماهه از طرف وزارت علوم حمایت میشود.»
احمدی با پیشنهاد یکی از اعضای شورای دانشگاه بیرجند برای ایجاد مرکز فناوریهای نرم و محاسباتی در رشتههای علوم انسانی و علوم کامپیوتر موافقت کرد و نگاه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعهیافته را مورد تأکید قرار داد.
انتهای پیام/