دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاداسلامی در گفت‌و‌گو با آنا:

نمایشگاه‌های فناوری تعاملات و خرید و فروش محصولات فناورانه را بیشتر می‌کند

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط صنعت دانشگاه آزاد اسلامی به انعقاد قرارداد یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با شهرداری آمل برای امحای زباله اشاره و تاکید کرد این شرکت می‌تواند به حل مشکل امحای زباله استان گیلان هم کمک کند.
کد خبر : 113588

دکتر داوود ثمری، مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه درباره حضور دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه‌ فن‌بازار انزلی که هفته گذشته برگزارشد، گفت: «این نمایشگاه به همت پارک علم و فناوری استان گیلان و منطقه آزاد انزلی برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی با 100 محصول تی آر ال 6 به بالا در این نمایشگاه حضور پیدا کرد.»


او به شرایط نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «انتظار می‌رفت متقاضیان فناوری بیشتری در این نمایشگاه حضور داشته باشند تا خریدار محصولات نیز زیاد باشد.»


ثمری ادامه داد:‌ «مذاکراتی برای فروش چند محصول دانشگاه آزاد اسلامی با برخی شرکت‌ها انجام شده است. امیدواریم این مذاکرات اولیه بتواند نتیجه خوبی داشته باشد. این موضوع فتح بابی برای آشنایی با متقاضیان فناوری است.»


مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه فن‌بازار انزلی تجربه جدیدی کسب کرد. در این نمایشگاه برای اولین بار فقط محصولاتی عرضه شده بود که تی‌آرال بالا داشتند. اگر این گونه نمایشگاه‌ها بیشتر شود تعاملات و خرید و فروش محصولات فناوری بیشتر خواهد شد.»


او به مشکلات استان گیلان برای امحای زباله اشاره کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت دانش‌بنیانی دارد که با فناوری‌های جدید در امحای زباله می‌تواند به خدمات شهری کمک کند. این شرکت با شهرداری آمل قراردادی منعقد کرد. این شرکت می‌تواند با استان گیلان هم برای امحای زباله وارد مذاکره شود.»


ثمری افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با کوآدکوپتری که طراحی کرده بود در این نمایشگاه حضور داشت. این کوآدکوپتر توانایی تصویربرداری از جاهای صعب‌العبور را دارد. این محصول قرار است در کارگروه پژوهش استان گیلان معرفی شود تا استانداری بتواند برای تولید از شرکت دانش‌بنیان این محصول حمایت کند.»


مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی به محصولات واحد ساری، نجف‌آباد، تهران مرکز و واحدهای استان گیلان اشاره کرد و گفت:‌ «دراین نمایشگاه از خودروی الکتریکی واحد قزوین نیز استقبال خوبی شد و استاندار گیلان هم تاکید کرد این خودرو زودتر باید به حمل و نقل شهری ورود کند.»


او به نمایشگاه فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی که در هفته پژوهش با سالگرد دانشگاه برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: «همه محصولات دانشگاه آزاد اسلامی هر سال در هفته پژوهش و هم‌زمان با سالگرد این دانشگاه در نمایشگاه پژوهش و فناوری ارائه می‌شوند.»


ثمری افزود:‌ «دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال گذشته تلاش می‌کند محصولاتی به نمایشگاه ارائه کند که مرتبط با فناوری باشند؛ یعنی در نمایشگاه پژوهش وفناوری این دانشگاه دیگر پایان‌نامه یا کتاب دیده نمی‌شود و فقط محصولات فناوری ارائه خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب