دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

ابلاغ بخشنامه تمدید قرارداد بیمه مازاد درمان کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر مرتضی احسانی، معاون مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ بخشنامه تمدید قرارداد بیمه مازاد درمان کارکنان (اعم از هیات علمی و غیر هیات علمی) برای رفاه حال همکاران در راستای ارائه خدمات درمانی مناسب و مطلوب خبر داد.
کد خبر : 110476

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، براساس این بخشنامه که به روسای واحدهای مرکز استان، واحدهای جامع مستقل، روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما ابلاغ شده، واحدهای دانشگاهی و دبیرخانه‌های هیات امنا حداکثر تا تاریخ 30 شهریور 95 نسبت به واریز حق بیمه همه اعضا اقدام و تصویر حواله واریزی را به همراه فهرست اسامی کارکنان متقاضی به اداره کل منابع انسانی و سیاست‌های رفاهی دانشگاه ارسال کنند.


همه کارکنان و اعضای هیات علمی تمام وقت که دارای دفترچه تامین اجتماعی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و افراد تحت تکفل آنها از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند. متقاضیان باید تمایل خود را با تنظیم فرم درخواست به واحد مربوطه اعلام کنند. همچنین حق بیمه برای هریک از کارکنان و افراد تحت تکفل آنها در صندوق عادی ماهانه معادل 140هزار ریال است که مبلغ 60هزار ریال آن توسط واحد دانشگاهی مربوطه و مبلغ 80هزار ریال به طور سرانه باید از حقوق متقاضی کسر شود. در صندوق ویژه حق بیمه معادل 270هزار ریال است که مبلغ 120هزار ریال آن توسط واحد دانشگاهی و مبلغ 150هزار ریال توسط شخص پرداخت می‌شود.


حداکثر سن مشمول بیمه 60 سال بوده و افراد بالاتر از 60 سال، تا سن 69سالگی با 50درصد و از سن 70 به بالا، با 100درصد اضافه نرخ می‌توانند مشمول استفاده از مزایای این طرح شوند.


بیمه شدگانی که در طول مدت قرارداد صاحب فرزند شده یا ازدواج می‌کنند، موظفند حداکثر ظرف مدت 30 روز نسبت به تحویل تصویر شناسنامه یا عقدنامه به واحد دانشگاهی اقدام کنند.


براساس مفاد این بخشنامه، در قبال افرادی که کتباً اعلام تمایل کرده و واحد نسبت به واریز حق بیمه به موقع اقدام کرده باشد، تا سقف‌های تعیین شده صندوق تعهداتی به شرح زیر برعهده دارد:


تعهدات صندوق عادی:


جبران هزینه‌های 4 عمل جراحی اصلی (به استثنای دیسک و ستون فقرات) حداکثر تا مبلغ 180.000.000 ریال


جبران هزینه‌های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی حداکثر تا مبلغ 90.000.000 ریال


جبران هزینه‌های زایمان طبیعی حداکثر تا مبلغ 30.000.000 ریال


جبران هزینه‌های سزارین حداکثر تا مبلغ 35.000.000 ریال


جبران هزینه‌های جراحی نازایی و ناباروری حداکثر تا مبلغ 30.000.000ریال


جبران هزینه‌های پاراکلینیکی حداکثر تا مبلغ 20.000.000 ریال


جبران هزینه رفع عیوب انکساری دید چشم هردو چشم (نمره هر چشم حداقل 3 باشد) حداکثر تا مبلغ 20.000.000 ریال


جبران هزینه‌های دندانپزشکی تا مبلغ 3.000.000 ریال


تعهدات صندوق ویژه:


جبران هزینه‌های 4 عمل جراحی اصلی (به استثنای دیسک و ستون فقرات) حداکثر تا مبلغ 350.000.000 ریال


جبران هزینه‌های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی حداکثر تا مبلغ 180.000.000 ریال


جبران هزینه‌های زایمان طبیعی حداکثر تا مبلغ 350.000.000 ریال


جبران هزینه‌های سزارین حداکثر تا مبلغ 50.000.000 ریال


جبران هزینه‌های جراحی نازایی و ناباروری حداکثر تا مبلغ 40.000.000 ریال


جبران هزینه‌های پاراکلینیکی حداکثر تا مبلغ 35.000.000 ریال


جبران هزینه‌های دارویی بیماری های خاص حداکثر تا مبلغ 50.000.000 ریال


جبران هزینه رفع عیوب انکساری دید چشم هردو چشم (نمره هر چشم حداقل 3 باشد) حداکثر تا مبلغ 35.000.000 ریال


جبران هزینه‌های دندانپزشکی تا مبلغ 7.000.000 ریال


همه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی که در سال گذشته عضویت بیمه مازاد درمان دانشگاه را داشته‌اند، بدون مشمولیت دوره انتظار و به دلیل وجود تداوم بیمه‌ای می‌توانند از مزایای صندوق با رعایت ضوابط بهره‌مند شوند و کارکنانی که در سال قبل تحت پوشش بیمه مازاد درمان کارکنان دانشگاه نبوده‌اند و یا وقفه‌ای در عضویت آنها ایجاد شده، در صورت عضویت در صندوق فوق در سال جاری، باید برای همه هزینه‌ها 6 ماه و برای زایمان و کورتاژ و سزارین 9 ماه دوره انتظار را سپری کنند.


برای پرداخت خسارت هزینه مازاد درمان کارکنان در همه واحدها، کمیته‌ای مرکب از ریاست واحد به عنوان رئیس کمیته، معاونت اداری و مالی، دبیر کمیته بیمه و رفاه تشکیل جلسه داده و موضوع را بررسی می‌کنند. این کمیته مسئول بررسی و تأیید میزان خسارت پرداختی با در نظر گرفتن سهم بیمه‌گر اول تا سقف تعهدات قرارداد است.


کمیته بیمه و رفاه واحد برای کمک به کارکنان در هزینه‌های انجام شده با مبالغ سنگین باید 70درصد از هزینه‌ها را به شرطی که از سقف تعهد مربوطه تجاوز نکند، پرداخت و اصل پرونده را جهت تایید نهایی به اداره کل منابع انسانی و سیاست‌های رفاهی ارسال کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب