دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1403 - 09:34

تصاویر نجومی دو آبان (۲۳ اکتبر)

تصاویر نجومی دو آبان (۲۳ اکتبر)
امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.
کد خبر : 937239

به گزارش خبرگزاری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز ناسا

به گزارش خبرگزاری آنا، در تصویر یک ابرنواختر خیره کننده را مشاهده می‌کنید. تقریباً 40 سال پیش، ستاره شناسان یکی از درخشان ترین ستاره‌های در حال انفجار در بیش از 400 سال گذشته را پیدا کردند. این جرم نجومی ابرنواختر 1987A  (SN 1987A) نام گرفت. ابرنواختر 1987A پس از اینکه در 23 فوریه 1987 کشف شد، چندین ماه با درخشندگی معادل 100 میلیون خورشید می‌درخشید!

تصاویر نجومی دو آبان (۲۳ اکتبر)

تصویر روز Astronomy

این تصویر توسط بهیار بخشنده در کارلزباد کالیفرنیا ثبت شد. ماه و زهره در آخر هفته گذشته، با هم در آسمان ظاهر شدند. عکاس این تصویر را در 5 اکتبر با دوربین DSLR کانن و لنز 300 میلی‌متری f/4 گرفت.

تصاویر نجومی دو آبان (۲۳ اکتبر)

تصویر روز Earthsky

این تصویر را ماریو رانا (Mario Rana) در تاریخ 10/22/2024 در ساعت 10:31 صبح، از همپتون، ویرجینیا به اشتراک گذاشت. او یک تصویر هیدروژن آلفا از خورشید ثبت کرد. رشته‌ها و برجستگی‌های سطح خورشید شگفت انگیز به نظر می‌رسد!

تجهیزات مورد استفاده شامل یک تلسکوپ LS50THa و یک دوربین QHY5III568M بود و از ابزارهای نرم افزاری AutoStakkert، IMPPG، PixInsight و GIMP استفاده کرد.

تصاویر نجومی دو آبان (۲۳ اکتبر)

تصویر روز Skyandtelescope

 این عکس از دنباله‌دار سوچینشان-اتلس (Tsuchinshan-ATLAS) در کلرادو به تاریخ 2024/10/21 ساعت 20:40  با تجهیزاتSony a7iii، لنز 85 میلی متری سونی، سه پایه و فاصله سنج  ثبت شده است.

عکس با تنظیمات f/2.0 و ISO 2000 از دنباله دار عکس گرفته شد. دوازده عکس با نوردهی 8 ثانیه ای با ابزار ویرایش ASTAP روی هم گذاشته شد.

برای پیش‌زمینه از یک عکس با نوردهی 20 ثانیه ای با همان تنظیمات استفاده شد. عکاس تصاویر را در فتوشاپ پردازش و ترکیب کرد. قدر این دنباله دار 4.3 بود. ماه در زیر افق قرار داشت که عکاسی را آسان‌تر می‌کرد.

تصاویر نجومی دو آبان (۲۳ اکتبر)

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب