دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1403 - 14:31

تصاویر نجومی بیست‌ونهم مهر (۲۰ اکتبر)

تصاویر نجومی بیست‌ونهم مهر (۲۰ اکتبر)
امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.
کد خبر : 936814

به گزارش خبرگزاری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز  APOD

در تصویر زیر نقشه ماده تاریک به نمایش درآمده است. گرانش ماده تاریک توضیح می‌دهد که چرا کهکشان‌ها به سرعت می‌چرخند و چرا نور تا این حد خمیده می‌شود. تصویر موزه تاریخ طبیعی آمریکا ماده تاریک را به صورت رشته‌های سیاه مانند تار عنکبوت نشان می‌دهد، در حالی که توده‌های ماده مرئی به رنگ نارنجی هستند. این شبیه‌سازی‌ کامپیوتری به خوبی با مشاهدات نجومی واقعی مطابقت دارد. جالب اینجاست که انرژی تاریک اکنون به عنوان منبع عجیب گرانش در نظر گرفته می‌شود وبیش از ماده تاریک بر انبساط کیهان تأثیر می‌گذارد.

تصاویر نجومی بیست‌ونهم مهر (۲۰ اکتبر)

تصویر روز skyandtelescope

این تصویر توسط آتیش-امان  (atish-aman) در منطقه سورکاندا دیوی در هندوستان ثبت شده است. تاریخ و زمان ثبت عکس سیزدهم اکتبر، حدود ساعت 7 عصر  است و تصویر با تجهیزات Nikon D800 و با لنز 50 میلی‌متری گرفته شد. 

این عکس دنباله‌دار سوچینشان-اتلس (tsuchinshan-atlas) و سیاره زهره را نشان می‌دهد. منطقه سورکاندا دیوی در ارتفاع 2756 متر از سطح دریا قرار دارد و منظره ای 360 درجه برای عکاسان ارائه می‌دهد.  

تصاویر نجومی بیست‌ونهم مهر (۲۰ اکتبر)

تصویر روز astronomy

این عکس توسط جان ورمت(John Vermette)  در پارک ملی ساگوارو، نزدیک توسان، آریزونا  در تاریخ 15 اکتبر  ثبت شده است.  در تصویر دنباله‌دار سوچینشان-اتلس در ترکیبی از بیست‌وشش عکس 3 ثانیه‌ای مجزا دیده می‌شود. یک لنز 50mm f/1.4  برای عکاسی در ISO 3200 استفاده شد.

تصاویر نجومی بیست‌ونهم مهر (۲۰ اکتبر)

تصویر روز earthsky

این تصویر  از دنباله‌دار سوچینشان-اتلس در منطقه سوت‌لیک تاهو در  کالیفرنیا به تاریخ 16 اکتبر 2024 توسط  وستون کنی (Weston Kenney) ثبت شد. عکاس تنها با استفاده از دوربین آیفون 14 این منظره را ثبت کرد.

تصاویر نجومی بیست‌ونهم مهر (۲۰ اکتبر)

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب