دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1403 - 10:11

تصاویر نجومی ششم تیر (۲۶ ژوئن)

تصاویر نجومی ششم تیر (۲۶ ژوئن)
نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.
کد خبر : 918987

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز skyandtelescope

جان گریف (Jon Greif) این تصویر را در آلپاین، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا به تاریخ 20 تا 21 ژوئن 2024، از ساعت 9 شب تا 3 صبح به وقت محلی با تجهیزات شامل اسمارت اسکوپ ZWO Seestar S50 گرفته و آن را در Pixinsight 1.8.9 پردازش کرده است. سحابی زنبق که با نام‌های NGC 7023 و کالدول 4 نیز شناخته می‌شود. زنبق یک سحابی انعکاسی ضعیف در صورت فلکی قیفاووس است. ستاره مرکزی این سحابی به نام HD 200775 بسیار درخشان است. این سحابی در فاصله 1300 سال نوری از ما قرار دارد و عرض آن شش سال نوری است. این عکس مجموعه‌ای از بیش از هزار عکس است که در یک بازه زمانی 5 ساعته دو شب پیش با دوربین «هوشمند» Seestar S50، درست یک شب قبل از ماه کامل گرفته شده است.

تصاویر نجومی ششم تیر (۲۶ ژوئن)

تصویر روز سازمان ملی تلسکوپ استرالیا

تاسیسات ملی تلسکوپ استرالیا (ATNF) کنفرانسی را درباره تاریخچه ساعت‌های اتمی در دانشگاه کوئینزلند برگزار کرد که سخنران اصلی آن بنجامین رابرتز(Benjamin Roberts) بود. ساعت‌های اتمی فوق‌العاده دقیق هستند و فقط یک ثانیه تلرانس دارد رابرتز در مورد اینکه چگونه ساعت‌های اتمی نقش مهمی در فیزیک پایه، به‌ویژه در مطالعه ماده تاریک بازی می‌کنند، صحبت خواهد کرد و به ما اجازه می‌دهد تا آن و دیگر فیزیک‌های عجیب و غریب را در جرم‌های پایین‌تر جستجو کنیم.

تصاویر نجومی ششم تیر (۲۶ ژوئن)

تصویر روز earthsky

پاتریسیو لئون (Patricio Leon) در 25 ژوئن 2024 ساعت 12:50 بعد از ظهر در سانتیاگو، شیلی این تصویر خورشید را به اشتراک گذاشت. لکه‌های خورشیدی هم دیده می‌شد که جالب ترین آنها AR3723 بود. گفته می‌شود که AR3723 ممکن است همان لکه خورشیدی AR3664 باشد و این اولین بار از سال 2017 است که یک لکه خورشیدی سه بار ب رخسار خورشیدی ظاهر شده است. این عکس با تلسکوپ نیوت 4.5 اینچی با فیلتر خورشیدی، با استفاده از تنظیمات نوردهی 1/640 ثانیه و ISO100 گرفته شد. عکس برش داده شد و روشنایی و کنتراست آن تنظیم شد.

تصاویر نجومی ششم تیر (۲۶ ژوئن)

تصویر روز astronomy

سرگئی ترودولیوبوف (Sergey Trudolyubov) از لس آلاموس، نیومکزیکو عکسی از NGC 3628 که به نام کهکشان همبرگر نیز شناخته می‌شود گرفت. این کهکشان بخشی از کهکشان سه گانه لئو است. در تصویر دم کشیده کهکشان را مشاهده می‌کنید. این دم که حدود 300000 سال نوری طول دارد در اثر برهمکنش با کهکشان دیگری ایجاد شده است. این تصویر طی 14.1 ساعت با استفاده از تلسکوپ 10 اینچی f/4.0 گرفته شده است.

تصاویر نجومی ششم تیر (۲۶ ژوئن)

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته