دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد؛

برگزاری سومین نمایشگاه «آینده چاپ» در بهار ۱۴۰۴/ توقع رئیس اتحادیه چاپ و بسته‌بندی از دولت جدید چیست؟

برگزاری سومین نمایشگاه «آینده چاپ» در بهار ۱۴۰۴  توقع رئیس اتحادیه چاپ و بسته‌بندی از دولت جدید چیست؟
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی مطالبات تشکل متبوع خود از رئیس جمهور جدید را تشریح کرد.
کد خبر : 927526

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری رئیس و اعضای هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ظهر امروز در محل این اتحادیه برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران علاوه بر رسالت اطلاع‌رسانی و آگاهی‎‌بخشی به جامعه، عامل دور کردن تهدیدها و برقرار آرامش نیز هستند.

باباک عابدین اظهار کرد: تلاش ما این است که در بخش آموزش و در برنامه‌های کوتاه‌مدت فعالیت بیشتری داشته باشیم و تغییراتی در بخش هدف‌گذاری آموزشی داشته باشیم. آموزش را بیشتر به مبانی و مقررات و روش‌های صادراتی بردیم تا افرادی که می‌خواهند در این عرصه حضور جدی داشته باشند، نیاز‌های بین‌المللی و الفبای صادرات را به صورت رسمی بشناسند.

توجه ویژه به آموزش، تحقیق و توسعه

وی افزود: این آموزش‌ها از طریق اتحادیه به اعضا و مشتاقان ارائه می‌شود تا بتوانیم رشد و رونق تولید را در کنار صادرات داشته باشیم؛ چراکه  لازمه فعالیت صادراتی رونق تولید است. بعد از مرحله تولید، مواردی همچون  شناخت بازار‌های هدف، راهبرد‌های حضور در بازارهای هدف، ارتقای کمیت و کیفت محصول، شناخت میزان مصرف و سلیقه بازار و جذابیت بسته بندی بازار هدف  اهمیت پیدا می کند.

وی عنوان  کرد: در سال جاری اتحادیه صنعت چاپ و بسته بندی در کنار بحث آموزش، تحقیق و توسعه درباره بازار‌های هدف را هم سرلوحه کار قرار داده است. رفع موانع تجاری با هماهنگی نهاد‌های دولتی و تشکل‌های بالادستی هم از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال خواهیم کرد. با توجه به روی کار آمدن دولت جدید، توقع ما از بخش دولتی، همکاری با بخش خصوصی در مرحله قبل از تصمیم‌گیری است یعنی مدیران دولتی، قبل از اینکه بخش‌نامه‌ای ابلاغ شود، با فعالان این صنعت جلسه بگذارند و آسیب‌شناسی کنند.

عابدین گفت: دولت باید  تعاملش را با بخش خصوصی بیشتر کند چراکه بخش خصوصی در زمینه‌های خرد و کلان اطلاعات خوبی در اختیار دولت قرار می‌دهد تشکل‌هایی مثل اتاق بازرگانی و اتاق تعاون، واحد‌های پژوهشی قوی دارند که می‌توانند حلقه واسطه بین اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی و دولت باشند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در ادامه با اشاره به لزوم رفع برخی مشکلات صنعت چاپ در دولت جدید، گفت: زنجیره تامین از ماشین‌آلات تا مواد واسطه‌ای و مصرفی باید به شکل گسترده در اختیار صنف قرار گیرد، در این میان با توجه به گرانی مواد اولیه، پیش‌بینی تسهیلات برای صنف ضروری است تا فعالیت و روند کسب و کار همکاران با کمترین مشکل همراه باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد مانع برای حذف یا لغو واردات یک کالا آسیب‌های زیادی به فعالان صنعت چاپ و نشر می‌زند، گفت: بخش عمده این اتفاق‌ها، موجب افزایش رانت، توسعه قاچاق، ایجاد فساد اقتصادی، کاهش عرضه در بازار و افزایش تورم است، در این میان توقع ما از دولت این است که نرخ ارز ثبات داشته باشد تا فعالان صادراتی ما در فضای آرام‌تری داشته باشند.

برگزاری ایفپکس‌۳ بهار۱۴۰۴

وی در بخش دیگر این نشست، درباره نمایشگاه «آینده چاپ ایران» اشاره کرد و گفت: نمایشگاه «آینده چاپ ایران» از دو سال قبل با هدف دستیابی به بازارهای بین‌المللی شکل گرفت و هدف اصلی آن ایجاد ارتباط بین تولیدکننده داخلی و خارجی است، در تلاشیم این نمایشگاه، محفلی برای ارائه محصولات ایرانی به بازارهای جهانی باشد.

عابدین افزود: نمایشگاه ایفپکس ۳، سال آینده در فصل بهار برگزار خواهد شد.نمایشگاه  امسال با توجه به واقعه تلخ شهادت رییس جمهور و فضای انتخابات با وقفه روبره شد .چراکه این  نمایشگاه جنبه بین المللی هم داشت و باید وزارت امورخارجه پای کار می آمد.بنابراین آنرا به تعویق آن اهیتم اما در نهایت تصمیگرفتیم‌که با برنامه ریزی بیشتر و بهتر آن را در بهار سال آینده برگزار کنیم.ماذالان از کشورهای دیگر درخواست‌های داریم که پیگیر نمایشگاه هستند و باید زمان مناسبی را برای این ارتباطات بین‌المللی پیدا کنیم.

عابدین ضمن تاکید بر اینکه برای برگزارکنندگان نمایشگاه آینده چاپ این اهمیت وجود دارد که این نمایشگاه در چه شرایط کشور به لحاظ اقتصادی برگزار شود، اظهار کرد: بر این اساس تمام تلاش خود را کردیم تا شرایط اقتصادی کشور آماده باشد و بتوانیم آنچه سزاوار فعالان این حوزه است را اجرایی کنیم. باتوجه به اقدامات صورت گرفته توسط اتحادیه طی ماه‌های اخیر، بر آن شدیم تا برنامه‌های آموزشی را تقویت کرده و در زمینه مبانی، مقررات و روش‌های صادراتی ارائه دهیم تا بتوانیم به افرادی که برای حضور در بازارهای بین‌المللی تمایل پیدا کرده‌اند، تسهیلات ارائه دهیم تا رشد و رونق تولید را در کنار صادرات داشته باشیم.

عابدین با اشاره به برخی بخشنامه های غیرکارشناسی شده گفت: یکی دو ماه پیش بخشنامه ای توسط دولت صادر شد که ثبت سفارش مواد مصرفی مرکب و .. توسط بخش بازرگانی حذف شده و نمی توانیم ثبت سفارش کنیم، این باعث رانت افزایش قاچاق و ... می شود. باعث کاهش عرضه، افزایش تقاضا و ... است. در نهایت افزایش قیمت کاهش قدرت خرید در سبد کالا و .. می شود این تصمیمات مهم است و دولت باید با دقت بیشتری بررسی کند.

وی گفت: ناوگان تولیدی ما فرسوده شده است، اگر سرمایه گذاری تامین نشود،  ممکن است نیاز روز تولید کنندگان را نتوانبم تامین کنیم. در زمینه آموزش هم نیاز به کمک دولت داریم تا آن مقررات و سیستم های نظارتی که در بازارهای هدف برای بسته بندی کالا انجام می شود را بتوانیم دنبال کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ گفت: یکی دیگر از توقعات ما از دولت این است که چند نرخی بودن ارز صادراتی را رفع کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته