دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران:

شرکت‌‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها به نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی می‌آیند

شرکت‌‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها به نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی می‌آیند
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران گفت: سی امین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته با حضور و مشارکت بیش از ۵۳۰ شرکت داخلی و خارجی و حضور پررنگ ده‌ها شرکت دانش‌بنیان و استارت‌آپی برگزار خواهد شد.
کد خبر : 883881

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته با حضور و مشارکت بیش از ۵۳۰ شرکت داخلی و خارجی و همچنین حضور پرنگ ده‌ها شرکت دانش بنیان و استارت‌آپی از ۲۲ تا ۲۵ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

احمد ابوالحسنی امروز در نشست خبری سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته اعلام کرد: ۱۳۵ اتحادیه در رسته‌های مختلف فعال هستند که بیشتر این اتحادیه‌ها به خدمات بسته بندی و چاپ وابسته هستند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران گفت: شرکت کنندگان در این نمایشگاه ضمن عرضه جدیدترین و نوین‌ترین دستگاه‌های چاپ، دستگاه‌های بسته بندی، دستگاه‌ها و تجهیزات کدگذاری و دستگاه‌های پلمب صادراتی؛ روش‌های نوین بسته بندی کالا‌ها برای جذب مخاطبان و بازار‌های صادراتی را نیز ارائه خواهند کرد.

وی افزود: سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی، امسال شاهد رشد چشمگیر شرکت‌های داخلی و خارجی است بطوری که امسال حدود ۳۰ درصد رشد یافته است. در بخش شرکت‌های داخلی استقبال برای حضور در این نمایشگاه به حدی است که سالن‌های نمایشگاه از دو ماه قبل از رسیدن زمان برگزاری نمایشگاه تکمیل شده و ده‌ها شرکت نیز در نوبت جایگزینی قرار گرفته اند.

حضور کشورهای مختلف در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی

ابوالحسنی اضافه کرد: نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته تهران یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های این حوزه در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود که امسال در آن کشورهای؛ چین، تایوان، ترکیه، ایتالیا، کره جنوبی، هند، ژاپن، سوئد، اتریش، آلمان و فرانسه حضور و مشارکت دارند.

چاپ و بسته‌بندی

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری و مشارکت اتحادیه صنف چاپخانه‌داران، اتحادیه لیتوگرافان، اتحادیه صحافان و انجمن کارتن ورق ایران و در دوازده سالن اصلی و بزرگ محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در فضائی بالغ بر ۴۵ هزار متر مربع برگزار خواهد شد.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران در ادامه گفت: ۳۵ درصد از فضای نمایشگاه امسال در اختیار بخش ماشین‌آلات چاپ؛ ۳۰ درصد در اختیار ماشین آلات بسته بندی و ۳۵ درصد دیگر نیز در اختیار بخش‌های مرتبط با این حوزه قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: ماشین‌آلات صنعت چاپ بسیار سنگین و دارای قطعات و بخش‌های بسیاری است و نمی‌توان آن را در مدت کوتاهی سرهم کرد، اما با این وجود در نمایشگاه امسال شاهد حضور تعداد زیادی از آن‌ها خواهیم بود.

رونمایی از تدوین سندچاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته 

ابوالحسنی در ادامه از آغاز تدوین سندچاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته خبر داد و گفت:‌ تدوین این سند از ۲ سال گذشته آغاز شد و اکنون به نتیجه رسیده است. این سند به رشد بخش‌های مختلف از جمله ماشین آلات و صادرات این صنعت منجر خواهد شد.

این مسئول صنفی با بیان اینکه ۸۵ درصد ماشین آلات صنعت چاپ و ۷۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز این صنعت وارداتی است، گفت: ماشین‌های تکمیلی چاپ در کشورمان تولید می‌شود.

وی ادامه‌داد: صنعتگران این حوزه در حوزه صادرات به دلیل نبود مشوق‌های صادراتی با مشکلاتی روبه‌رو هستند که از سوی وزارت صمت پیگیری می‌شود.

ابوالحسنی یادآوری‌کرد: چاپ و بسته بندی پیش از این زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، اما با توجه به اینکه اکنون ۸۵ درصد بحث چاپ صنعتی است زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

این مقام صنفی بیان داشت: در حاشیه این نمایشگاه یک همایش علمی و چندین کارگاه تخصصی در زمینه‌های مختلف صنعت چاپ و بسته بندی و نقش و جایگاه مهم آن در توسعه صنعتی و صادراتی کشور برگزار خواهد شد.

مدیر برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته گفت: این رویداد فرصت مناسب و ارزشمندی است تا شرکت‌های فعال این حوزه جدیدترین محصولات و دستاورد‌های خود را در معرض بازدید متخصصان قرار دهند و از طرفی با در نظر گرفتن میزان عرضه و تقاضا و نیز پیشرفت این صنعت، به برنامه¬‌های آتی خود سمت و سو دهند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران گفت: امسال در محل نمایشگاه، آموزش پیشرفته اوپراتوری چاپ همزمان نیز ارائه و به متخصصان صنعت چاپ کشور که در این دوره چهار روزه شرکت کنند گواهینامه برتر چاپ اوپراتوری، ارائه خواهد شد.

حضور ۵۳۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه

وی با اشاره به برگزاری این دوره از نمایشگاه در متراژ ۴۵ هزار متر مربع، گفت: متراژ نمایشگاه امسال حدود ۳۰ درصد رشد یافته است و ۴۵۶ شرکت داخلی و ٧۴ شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران افزود: در این دوره از نمایشگاه شرکت کنندگانی از کشور‌های چین، ایتالیا و آلمان حضور دارند. در این نمایشگاه در کنار عرضه جدیدترین و نوین‌ترین دستگاه‌های چاپ، دستگاه‌های بسته بندی، دستگاه‌ها و تجهیزات کدگذاری و دستگاه‌های پلمب صادراتی، روش‌های نوین بسته بندی کالا‌ها برای جذب مخاطبان و بازار‌های صادراتی را نیز ارائه خواهند کرد. ضمن اینکه ماشین‌آلات صنعت چاپ بسیار سنگین و دارای قطعات و بخش‌های بسیاری است و نمی‌توان آن را در مدت کوتاهی سرهم کرد، اما با این وجود در نمایشگاه امسال شاهد حضور تعداد زیادی از آن‌ها خواهیم بود.

بخش توزیعی کشور نیاز به چاپ استاندارد دارد

در ادامه این نشست رئیس اتاق اصناف تهران نیز با بیان اینکه اتحادیه‌های ویترین اقتصادی کشور هستند، افزود: ١٣۵ اتحادیه در رسته‌های مختلف در کشور داریم که نیاز به چاپ و بسته بندی استاندارد کالا‌ها دارند.

حمیدرضا رستگار ادامه‌داد: صنعت چاپ موضوعی نیست که بخواهیم به آن سطحی نگاه کنیم، در دنیا هر تولیدی که به نتیجه می‌رسد به خاطر نوع چاپ است که منجر به فروش و رقابت در عرصه بین المللی می‌شود.

وی ادامه‌داد: اتاق اصناف تهران آمادگی دارد تا برای استفاده اصناف، از صنعت چاپ در حوزه توزیع کالا‌ها حمایت کند.

رستگار اضافه‌کرد: اکنون اتحادیه‌ها به صورت مویرگی کالا‌ها را با استفاده از ارزش افزوده صنعت چاپ توزیع می‌کنند، ارزش افزوده این صنعت اثبات شده است که چاپ و بسته بندی بهتر داشته باشد در بازار تقاضای بیشتری خواهد داشت.

سی امین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته از ۲۲ تا ۲۵ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب