دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری نمایشگاه «ایفپکس» با حضور اسپانسر چینی

برگزاری نمایشگاه «ایفپکس» با حضور اسپانسر چینی
نمایشگاه آینده چاپ ایران (ایفپکس) تیرماه امسال در مجموعه نمایشگاه ایران مال برگزار می‌شود.
کد خبر : 849932
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین نشست خبری نمایشگاه «آینده چاپ ایران» ظهر امروز دوشنبه ۸ خرداد در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی مجموعه ایران مال برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست بابک عابدین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران در رابطه با نمایشگاهی که تیرماه امسال برگزار می‌شود گفت: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی «ایفپکس»، اتفاقات جدیدی نسبت به دوره قبلی رخ خواهد داد. به عنوان مثال برای دانشگاه‌ها و افراد دانشگاهی برنامه‌های ویژه‌ای داریم تا به بهتر شدن ارتباط صنعت و دانشگاه کمک کنیم.
 
وی درباره موقعیت مکانی دومین دوره این نمایشگاه گفت: این رویداد در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مجموعه ایران مال برگزار می‌شود. در سالن E0 نمایشگاه، صنایعی که ماشین آلات چاپ دارند می‌توانند تولیدات‌شان را به نمایش بگذارند. برای این بخش از نمایشگاه ۳ متر فضا در نظر گرفته شده است. در سالن اصلی هم محصولات چاپی و ملزومات تولیدی چاپ معرفی می‌شوند که این سالن نیز ۷  هزار متری است که سه هزار متر بزرگتر از دوره قبل است. پاویون نوآوری و فناوری‌های دانش بنیان هم در نظر گرفته شده که امیدواریم با کمک بخش دولتی و همینطور مجموعه ایران مال از فعالان دانش بنیان صنعت چاپ حمایت شود.
 
وی افزود: ما در نمایشگاه‌هایی حضور پیدا کردیم تا ایفپکس را معرفی کنیم، مخصوصا نمایشگاه‌هایی که مصرف کننده بسته‌بندی هستند. ما از غرفه داران حاضر در نمایشگاه‌های مختلف مثل الکامپ یا نمایشگاه کاغذ و مقوا دعوت می‌کردیم تا در این رویداد حضور پیدا کنند و با تولیدکنندگان بسته بندی آشنا شوند.
 
** آغاز بازاریابی بین المللی برای «ایفپکس»
 
عابدین ادامه داد: در زمینه بازاریابی بین‌المللی هم کارمان را در امارات اغاز کردیم و در نمایشگاه paper Arabia کار تبلیغاتی مان را انجام دادیم. از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز کارهای زیادی انجام دادیم تا در جوامع بین‌المللی این رویداد را معرفی کنیم. با همکاری وزارت امور خارجه ایران نیز با سفارتخانه‌های مختلف ارتباط گرفتیم. جلسات حضوری داشتیم و به دنبال دعوت از هیئت‌های تجاری کشورهای گوناگون هستیم. در حال حاضر در بخش بین‌الملل از افغانستان مهمانی‌هایی هماهنگ شدند که فعالان تجاری و اقتصادی شهرهای کابل و هرات هستند.
 
برگزاری نمایشگاه «ایفپکس» با حضور اسپانسر چینی
 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران اضافه کرد: در نمایشگاه امسال همکاری خوبی با شرکت‌های رسانه‌ای داریم و ۹ همکار رسانه‌ای در صنعت چاپ در این دوره هستند که غرفه‌های خودشان را دارند. این نمایشگاه یک رویداد بین‌المللی ملی است که در بخش بین‌المللی با گروه رسانه‌ای پرینت مدیا که یک رسانه فعال در حوزه چاپ است، قراردادی بسته شده تا این رویداد در منطقه پوشش داده شود.
 
وی با اشاره به کارهای رسانه‌ای انجام شده در رابطه با ایفپکس نیز گفت: در نشریات تخصصی فراخوان اختصاصی این رویداد را منتشر کردیم. نشریه ماهانه این رویداد نیز به طور ثابت منتشر می‌شود. اولین شماره خبر نامه ایفپکس از فردا توزیع می شود و به حدود ۲۰۰۰ مخاطب عرضه می‌شود. این نشریه یک خبرنامه داخلی از نمایشگاه است و در طول سال اطلاعات غرفه داران را به جامعه هدف می‌رساند. این برای اولین بار است که ما می‌خواهیم ارتباط‌مان با جامعه هدف را در طول سال حفظ کنیم.
 
عابدین ادامه داد: به جز این، در طول برگزاری نمایشگاه، ۶ کارگاه آموزشی و ورک شاپ برای این رویداد در نظر گرفته شده که کاملا با نگاه آینده‌نگرانه در نظر گرفته شده است. نمایشگاه فقط چهار روز برگزاری حضوری نیست، ما نیامدیم که فقط چهار غرفه بفروشیم و خداحافظی کنیم. ما آمدیم که اتفاقی برد برد را رقم بزنیم و ارتباطی که شکل گرفته را تداوم ببخشیم.
 
** حامی مالی از چین می‌آید
در ادامه نشست، عابدین با اشاره به این موضوع که نمایندگان شرکت «چنمینگ» به عنوان اسپانسر اصلی این رویداد به دلیل تاخیر در پرواز، به اوایل این نشست نرسیدند، در رابطه با این شرکت چینی و ارتباط با نمایشگاه ایفپکس گفت: نمایشگاه ما نوپا  است ولی توانسیتم امسال شرکت چنمینگ که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در دنیا محسوب می‌شود را به عنوان اسپانسر داشته باشیم که با بیست خط تولید و تولید ۶ میلیون تن کاغذ و مقوا، از بزرگترین شرکت‌های این حوزه است. ما برای ارسال محصولاتمان به برخی از بازارهای جهانی باید از مواد اولیه مناسب استفاده کنیم که شاید در ایران خیلی به آن فکر نکنند، ولی در این رویداد این اسپانسر می‌تواند کمک بزرگی به غرفه‌داران ایفپکس کند.
 
وی افزود: به جز این با یکی از شرکت‌های بزرگ ایتالیایی که در زمینه بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر و... فعالیت می‌کند نیز در این رویداد حضور دارد که قطعا خیلی به تولیدکنندگان داخلی کمک می‌کند. ما در کنار توانمندی تولیدکنندگان داخلی، تلاش‌مان این است که این رویداد را جهانی کنیم، هدفمان هم این است که حداقل سی درصد فضای نمایشگاهی تا پنجمین دوره ایفپکس به تولیدکنندگان و برندهای خارجی برسد تا باعث پیشرفت صنعت چاپ ایران شو

در ادامه این نشست، حسینی مدیر مرکز نمایشگاهی ایران مال در رابطه با محل برگزاری نمایشگاه ایفپکس گفت: این سایت نمایشگاهی ۴۵ هزار متر مربع است و فضای مفیدی که برای نمایشگاه‌ها اختصاص داده شده ۱۵ هزار متر مربع است. پارکینگ مجموعه ایران مال  ظرفیت۲۰ هزار خودرو  دارد که نزدیک به ۲۰۰ پارکینگ اختصاصی برای نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: در این مجموعه قابلیت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، ورک شاپ‌ها، کنگره‌ها و رویدادهایی مثل ایفپکس وجود دارد.در ادامه مراسم، نماینده شرکت چینی چنمینگ به عنوان اسپانسر رسمی نمایشگاه ایفپکس در نشست خبری حضور پیدا کرد و در سخنانی کوتاه گفت: تمام لاین تولیدی چنمینگ را در این رویداد به نمایش می‌گذاریم و هرچه بتوانیم را به تولیدکنندگان ایرانی ارائه می‌دهیم. از تمام چاپخانه‌ها، برندها و کسانی که مصرف محصولات چاپی دارند دعوت می‌کنیم به این رویداد بیایند و با برند ما از نزدیک آشنا شوند. در پایان نشست نیز بابک عابدین با تشریح شعار و نماد این رویداد بین‌المللی گفت: ما می‌خواهیم هر سال نمادی متفاوت داشته باشیم و نماد این دوره نشانی از طلوع آفتاب و جهش یوزپلنگ است. شعار امسال هم کامل کننده این نماد است، «هر طلوع امیدی دوباره، هر جهش فرصتی جدید.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب