دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

جلسه هم‌اندیشی تدوین استاندارد‌های ملی و بین المللی هوش مصنوعی برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی تدوین استاندارد‌های ملی و بین المللی هوش مصنوعی برگزار شد
جلسه‌ای با حضور ذینفعان و فعالان زیست‌بوم هوش مصنوعی کشور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف هم‌اندیشی و مشارکت در تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی برگزار شد.
کد خبر : 921614

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه‌ای که با حضور ذینفعان و فعالان زیست‌بوم هوش مصنوعی کشور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، ابتدا محمدهادی بکائی رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی به تشریح پروژه‌ها و بیان توسعه کاربرد‌ها در این مرکز پرداخت.

وی ضمن اعلام ظرفیت‌های موجود در این مرکز، تصریح کرد: استانداردسازی در حوزه هوش مصنوعی به منظور بهره‌برداری بهینه از این فناوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همچنین حضور فعالانه و پررنگ ایران در تدوین استاندارد‌های بین‌المللی نقش مهمی در ارتقای جایگاه کشور در این حوزه خواهد داشت.

بکائی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در آزمایشگاه هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف بومی‌سازی و تدوین استاندارد‌های ملی و همچنین مشارکت در تدوین استاندارد‌های بین‌المللی، فعالیت‌های گسترده‌ای را با همکاری سازمان ملی استاندارد آغاز کرده است که در این مسیر نیازمند تعامل با تمامی ذینفعان و فعالان زیست‌بوم هوش مصنوعی کشور است.

وی همچنین با اشاره به تداوم برگزاری این جلسات در آینده، بیان کرد: امیدواریم با مشارکت صاحب‌نظران در این حوزه بتوانیم گام‌های مؤثری در جهت پیشبرد اهداف کشور در موضوع استانداردسازی هوش مصنوعی برداریم.

در ادامه این جلسه، خانم مهندس خضرایی، مدیرکل دفتر تدوین استاندارد‌های ملی ایران، ضمن تقدیر از برگزاری این جلسه هم‌اندیشی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان استاندارد ملی ایران بحث تدوین استاندارد‌های مورد نیاز کشور در حوزه‌های مختلف است و طبق قانون، کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف هستند تا در بحث توسعه استاندارد‌های ملی، استاندارد‌های تخصصی حوزه خود را تهیه و در اختیار سازمان استاندارد ملی ایران قرار دهند.

وی همچنین در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: خوشبختانه با توجه به اهمیت حوزه هوش مصنوعی و تلاش‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این حوزه، درخواستی به سازمان ملی استاندارد ارسال شد، مبنی بر پذیرش تدوین استاندارد‌های این حوزه توسط مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی؛ که امیدواریم با توجه به حضور جمعی از متخصصان حوزه هوش مصنوعی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال جاری بتوانیم شاهد تدوین تمامی استاندارد‌های لازم و تخصصی هوش مصنوعی در کشور باشیم.

در پایان این جلسه که با هدف هم‌اندیشی و مشارکت متخصصان حوزه هوش مصنوعی در تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی برگزار شد، شرکت‌کنندگان به تبادل نظر و ارائه پیشنهادات خود جهت تدوین استاندارد‌های لازم در این حوزه پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته