۱۲/ فروردين /۱۴۰۴

هوش مصنوعی Perplexity به Deep Research مجهز شد

هوش مصنوعی Perplexity به Deep Research مجهز شد
علاوه‌بر گوگل و OpenAI، قابلیت تحقیق به هوش مصنوعی Perplexity اضافه شده‌است که با قابلیت Deep Research برای ارائه گزارش‌های دقیق پاسخ به سؤالات پیچیده برنامه ریزی شده و برای استفاده محدود نیز رایگان است.

شرکت هوش مصنوعی Perplexity قابلیت جدیدی به نام Deep Research عرضه کرده که می‌تواند «تحقیق و تحلیل عمیق» را برای ارائه گزارش‌های دقیق در پاسخ به سؤالات پیچیده شما انجام دهد و برای استفاده محدود نیز رایگان است.

استارت آپ Perplexity در حالی این ویژگی را اعلام کرده که چند هفته قبل اوپن‌ای آی ویژگی دیپ ریسرچ خود را برای کاربران چت جی پی تی ارائه کرد. البته پیش از اوپن‌ای آی نیز گوگل در دسامبر ۲۰۲۴ میلادی ابزار دیپ ریسرچ را برای جمینی معرفی کرد.

ابزار Perplexity در وهله نخست فقط روی وب ارائه شده ولی به زودی اپ‌های مخصوص iOS، اندروید و مک نیز ارائه می‌شوند. استارت آپ مذکور مدعی است ابزار دیپ ریسرچ آن در طیفی از فعالیت‌ها از امور مالی و بازاریابی گرفته تا تحقیق درباره محصول ایده آل عمل می‌کند و طی ۲ تا ۴ دقیقه پاسخی ارائه می‌دهد. ویژگی مذکور طی این بازه زمانی چند تحقیق انجام می‌دهد، صد‌ها منبع را می‌خواند و استدلال می‌کند.

هنگامیکه این فرایند تکمیل شود، گزارش به شکل پی دی اف به اشتراک گذاشته می‌شود. به گفته شرکت، قابلیت مذکور در بنچمارک Humanity’s Last Exam از نمونه‌های ارائه شده توسط رقبایی مانند o ۳-mini و o۱ اوپن‌ای آِ و همچنین R ۱ دیپ سیک بهتر عمل کرده است.

کاربرانی که رایگان از سرویس‌های استارت آپ استفاده می‌کنند، روزانه فقط مجاز به انجام پنج جست‌و‌جو با این ویژگی هستند. از سوی دیگر مشترکان سرویس پرو می‌توانند ۵۰۰ بار از قابلیت مذکور استفاده کنند.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

انتهای پیام/

ارسال نظر