دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تهدید دانشگاه آکسفورد به معترضان حامی غزه

تهدید دانشگاه آکسفورد به معترضان حامی غزه
دانشگاه آکسفورد تهدید کرده است که دادگاهی را علیه معترضان طرفدار فلسطین که در محل اطراف دانشگاه اردوگاهی برپا کرده‌اند، به اجرا در خواهد آورد.
کد خبر : 919699

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آکسفورد تهدید کرده است که دادگاهی را علیه معترضان طرفدار فلسطین که در محل اطراف دانشگاه اردوگاهی برپا کرده‌اند، به اجرا در خواهد آورد.

این دانشگاه گفت این کمپ که در اطراف ساختمان ردکلیف کمرا قرار دارد، باید تا 7 جولای برچیده شود.

معترضان این اردوگاه را برای برقراری آتش بس در غزه برپا کرده‌اند و از دانشگاه خواستار قطع تمامی روابط مالی با رژیم صهیونیستی و شفافیت در مورد سیاست‌های سرمایه گذاری خود شدند.

در نامه‌ای سرگشاده خطاب به حامیان فلسطین آمده است که دانشگاه اهمیت اعتراض مسالمت‌آمیز و همچنین نگرانی عمیق را در مورد وضعیت بین اسرائیل و غزه می‌شناسد، با این حال گفت اردوگاه و ورود اجباری به مناطق خاص کاملا غیر قابل قبول است.

در ادامه نامه آمده است: دانشگاه اکنون اعلام می‌کند که قصد دارد اردوگاه اطراف ساختمان ردکلیف کمرا را ببندد. به شما دستور داده شده که اردوگاه‌ها را منحل کرده و محوطه را مطابق با اطلاعیه ضمیمه شده تخلیه کنید.

در این نامه از معترضان خواسته شده است که منطقه را تخلیه کنند و افزوده شده که اگر کمپ‌ها تا نیمه شب 7 ژوئیه منحل نشوند، دانشگاه برای صدور حکم تملک از دادگاه درخواست خواهد کرد.

گروه حامیان فلسطین در دانشگاه آکسفورد، دانشگاه را به سرکوب صدای آنها متهم کرده‌اند. این گروه هفته‌هاست که دانشگاه را ترغیب می‌کند تا هرگونه ارتباطی که با اسرائیل دارند را افشا و از بین ببرد. آنها همچنین از دانشگاه خواسته‌اند تا در بازسازی موسسات آموزشی که در منطقه محاصره شده ویران شده‌اند، مشارکت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته