دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سلفی پشت سلفی با اعجوبه تمام نشدنی

«کریس» نماد رفاقت، اتحاد و از خودگذشتگی؛ چه کسی گفته «رونالدو» خودخواه است؟

«کریس» نماد رفاقت، اتحاد و از خودگذشتگی؛ چه کسی گفته «رونالدو» خودخواه است؟
کریستیانو رونالدو، اعجوبه تمام نشدنی پرتغال اکنون به یکی از محبوب‌ترین چهره رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ تبدیل شده؛ او در عین حال از همین ویژگی برای ایجاد دوستی، اتحاد و خودازگذشتگی بیشتر تیمش استفاده می‌کند.
کد خبر : 919072

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از اتفاقات عجیب و در عین حال باورنکردنی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا «یورو ۲۰۲۴ آلمان» محبوبیت زیاد و غیرقابل توصیف کریستیانو رونالدو، اعجوبه تمام نشدنی پرتغالی هاست.

فوق ستاره‌ای که مثل گذشته، در این دوره نیز رکورد خلق کرده و ششمین حضورش را در مرحله نهایی یک دوره مسابقات جام ملت‌ها جشن گرفته است. بازیکنی ۳۹ ساله که در تیم النصر عربستان یک سال و نیم است توپ می‌زند و در ظاهر باید از محبوبیتش به خاطر افزایش سن کم شده باشد، اما دقیقا همانند دورانی که در منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس توپ می‌زد، محبوب دل هواداران بیشماری در سراسر جهان است.

«کریس» نماد رفاقت، اتحاد و از خودگذشتگی؛ چه کسی گفته «کریستیانو رونالدو» خودخواه است؟

او این همه لطف و محبت دوستدارانش را از موقعی که همراه با «سلسائو یا برزیل اروپا» (تیم پرتغال) برای حضور در یورو به دیار ژرمن‌ها آمد، را لمس کرده است. آنقدر حس دوست داشتن و محبوبیت اش زیاد بوده که در جلسه‌های تمرینی، نظیر تمرینات پیش از شروع یورو در گوترس لوه، تماشاگر به خود اجازه داده وسط انجام برنامه‌های تمرینی بدود و با او «عکس سلفی» بگیرد.

در خارج از محیط و فضای تمرینی نیز مورد توجه زیاد علاقمندانش قرارگرفته و در بازی‌های تیمش نظیر همین پیکار شنبه با ترکیه، تماشاگران شیفته اش به شکل جیمی جامپ، وسط بازی به میدان آمدند تا علاقه و دوست داشتن خویش را با گرفتن عکس نشان دهند.

«کریس» نماد رفاقت، اتحاد و از خودگذشتگی؛ چه کسی گفته «کریستیانو رونالدو» خودخواه است؟

*کریس بازیکنی در خدمت تیم

شنبه هفته جاری وقتی پرتغال با برد قابل توجه ۳ بر صفر مقابل ترکیه به پیروزی رسید، برخی مطبوعات از واژه «برد آسان» در گزارش و تحلیل‌های خود برای این منظور استفاده کردند.

هرچند در این مصاف دنیای فوتبال عجیب و غریب‌ترین گل به خودی بازی‌ها را از طرف بازیکن تیم ترکیه (دقیقه ۲۸ آکایدین) را به چشم دید، اما غلبه بر حریفی سرسخت کار سهل و راحتی برای کریس و یارانش نبود.

با این حال آنچه در این دیدار، پررنگ‌تر از بازی قبلی به چشم آمد، حضور یک «کریستیانو رونالدو» کاملا در خدمت تیم و از خود گذشته بود که سعی داشت عاملی اساسی برای ایجاد یکپارچگی و از خودگذشتگی تیمش باشد.

در آن بازی، مهاجم کهنه کار بازهم گلی را به نام خود در یورو ۲۰۲۴ ثبت نکرد، اما در این پیروزی چشمگیر، موفق شد بیش از پیش نظر هواداران را جلب کند، با تماشاگران شیفته عکس سلفی بگیرد و شگفت انگیزترین پاس گلی که تا به حال در این دوره از جام دیده ایم، را به نام خود ثبت کند.

«کریس» نماد رفاقت، اتحاد و از خودگذشتگی؛ چه کسی گفته «کریستیانو رونالدو» خودخواه است؟

حتی با همان پاس گلی که به برونو فرناندز داد، مقابل چشم میلیون‌ها علاقمند در سراسر جهان و دوربین‌های تلویزیونی نشان دهد که هیچ اختلاف و حاشیه‌ای با هافبک منچستریونایتدی ندارد!

او وقتی دقیقه ۵۶ پشت خط دفاع ترکیه، صاحب توپ شد، آن را برداشت و با دروازه بان حریف خود را در وضعیت تک به تک دید، در حالی که می‌توانست با آن همه تجربه و تکنیک غنی به راحتی گل بزند، با از خودگذشتگی و فداکاری توپ را به فرناندز پاس داد که زننده گل سوم شود و البته با این برد قاطع خیال یارانش برای صعود به دور بعد راحت شد.

پس از بازی روبرتو مارتینز، سرمربی تیم پیروز میدان از این پاس گل تعریف کرد و آن را الگوی برای آموزش دادن در آکادمی‌ها دانست.

سایت گل که به بازی او مقابل حریف شرقی قاره از ۱۰ نمره ۷ داد، در موردش نوشت:

بار دیگر گلی به نام او به عنوان بهترین گلزن تاریخ بازی‌های ملی ثبت نشد. اما در همین بازی او از نظر عاطفی، اسباب خشنودی هواداران را فراهم کرد. حتی با وجودی که می‌دانست ورود جیمی جامپ‌های هوادار، خلاف قانون است، ناراحتی اش را بروز نمی‌داد و با طرفدارش عکس سلفی هم گرفت. ا و در عین حال خط حمله را به خوبی پیش برد و تیمش را به عنوان فرمانده هدایت کرد. با دوندگی اش که ترکیبی از تجربه هم بود، نشان داد چطور می‌توان از تله آفساید حریف فرار و یک پاس گل زیبا مهیا کرد.

«کریس» نماد رفاقت، اتحاد و از خودگذشتگی؛ چه کسی گفته «کریستیانو رونالدو» خودخواه است؟

* ناراحتی مربی پرتغالی

البته باید این نکته را اضافه کرد که هر چقدر هم که مقابل درخواست‌های هواداران احساسی، کریس انعطاف نشان می‌داد، اما مارتینز به عنوان مسئول فنی تیم از این وضعیت ناراحت و نگران شد.

وی مراتب ناراحتی اش را بعد از بازی چنین بیان کرد:«البته که رفتن ۶ هوادار به قصد عکس گرفتن با کریس حین بازی، مرا نگران می‌کند. این چیزی نیست که باید اتفاق افتد.»

مربی با تجربه افزود:«من درک می‌کنم هواداران چه نیتی دارند. اطمینان دارم قصد آنها خوب است. ما همگی هواداران مان را دوست داریم. آنها هم دل شان برای ستاره‌ها و بت‌های محبوب خود می‌زند. اما نباید از یاد برد وقتی این قصد به شکل اشتباه اجرا شود، غلط از کار در می‌اید.»

در دقیقه ۶۸ بازی، یک هوادار کم سن و سال به سرعت برق و باد وارد زمین شد و به نزدیک رونالدو رفت. کاپیتان سلسائو هم چند لحظه وقت گذشت و با لبخندی دوستانه به دوربین تلفن همراه آن هوادار نگاه کرد که سلفی اش را بگیرد.

«کریس» نماد رفاقت، اتحاد و از خودگذشتگی؛ چه کسی گفته «کریستیانو رونالدو» خودخواه است؟

سه نفر دیگر در جریان بازی و دو هوادار بعد از سوت پایان مسابقه همین کار را کردند. اما معلوم بود که رونالدو با وجودی که در دلش به این اتفاق اعتراض داشت، دل هواداران را نشکست و خود بیش از پیش اذیت شد.

مارتینز ادامه داد:«باید مراقب بود. اگر چه امنیت و حفاظت زیادی وجود دارد، اما باید تلاش کرد مردم را از زمین بازی دور نگه داشت. به همین خاطر خیلی واضح و شفاف به هواداران مان می‌گویم این راه درستی نیست. چرا که با این کار در آینده، وضعیت را سخت‌تر می‌کنند.»

«کریس» نماد رفاقت، اتحاد و از خودگذشتگی؛ چه کسی گفته «کریستیانو رونالدو» خودخواه است؟

*برهم خوردن ریتم بازی

هم تیمی‌های رونالدو هم نظری مشابه دارند. برناردو سیلوا، ستاره عضو منچسترسیتی می‌گوید:«وقتی بازی دائما به این همین خاطر قطع شود، شکل ازاردهنده‌ای به خود می‌گیرد. نمی‌دانم چطور تعبیر کنم، اما شاید این احتمالا بهایی است که باید در دنیای فوتبال بعد از آن هم شناخته شدن و محبوبیت پرداخت.»

البته برخلاف مارتینز، این بازیکن تکنیکی خطری را نمی‌بیند:«همانگونه که گفتم، به خاطر وقفه، ریتم بازی به هم می‌خورد و گرنه خطری را از این بابت احساس نمی‌کنم.»

«کریس» نماد رفاقت، اتحاد و از خودگذشتگی؛ چه کسی گفته «کریستیانو رونالدو» خودخواه است؟

*استفاده از تاکتیک محبوبیت

به اعتقاد بسیاری از رسانه ها، رونالدو حالا در اوج پختگی و تجربه از «تاکتیک رفاقت، اتحاد، فداکاری و محبت» برای پیشبرد امور تیمش به عنوان مدعی درجه یک قهرمانی این دوره استفاده می‌کند.

البته آنگونه که مارتینز می‌گوید، از نظر جسمانی نیز مشکلی با انجام چنین بازی‌های فشرده‌ای ندارد: «تمام شاخصه‌های فیزیکی تایید می‌کنند او می‌تواند هر ۴ روز یکبار بازی کند. فکر می‌کنم برای ما مهم این است که درک کنیم بازیکنی بزرگ مثل او از نظر فنی و عاطفی چه امتیازی را به بازی ما می‌اورد. در حالیکه واقف هستیم کریس برای ما تجربه و دانش، موقعیت‌های گلزنی، حرکت در محوطه جریمه و بازکردن فضا‌ها را به ارمغان می‌آورد.»

«کریس» نماد رفاقت، اتحاد و از خودگذشتگی؛ چه کسی گفته «کریستیانو رونالدو» خودخواه است؟

*کریس نماد فداکاری

در تمام سال‌های که رونالدو در تیم‌های مختلف فعالیت داشته، این ایراد از وی گرفته می‌شد که داخل و خارج از میدان چهره‌ای مغرور است و خودخواهی می‌کند اما از نظر شکل فنی در همین بازی‌های تیمش در یورو به خوبی در مستطیل سبز نشان داده که چقدر اهل از خودگذشتگی و فداکاری برای پیشبرد امور تیمش و کسب موفقیت است.

خارج از میدان نیز با رفتار‌های که انجام داده، نیز ادعای «مغرور بودن» را رد کرده است.

«کریس» نماد رفاقت، اتحاد و از خودگذشتگی؛ چه کسی گفته «کریستیانو رونالدو» خودخواه است؟

در همین ارتباط پرتال کلارواسپورت پرتغال در تحلیلی نوشت:در همین بازی با ترکیه، چندین جیمی جامپ به زمین آمدند که با ستاره النصر عکس سلفی بگیرند و کاپیتان ما پذیرفت. قبل‌تر در تصاویر تلویزیونی دیده شد چطور دختر بچه‌ای که همراه با گروه بچه‌ها به زمین آمدند، به هنگام نواخته شدن سرود ملی باور ندارد در کنار CR۷ ایستاده و کاپیتان با محبت پرتغال همانند یک پدر، دختربچه را مورد تشویق و محبت قرارمی دهد، در آغوش می‌گیرد و به این شکل باعث خوشحالی و خندیدن اش می‌شود. قبل از شروع جام و به هنگام بازی با ایرلند نیز، رونالدو با یک دختربچه معلول به زمین آمد و دست محبت بر سر او کشید و باعث خوشحالی اش شد. حالا باید از منتقدان پرسید چنین شخصیت مهربانی، می‌تواند خودخواه باشد؟

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته