دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سلامت و دولت آینده (11)

شهریاری: لازمه پیشرفت در حوزه سلامت حرکت دولت چهاردهم به سمت پزشکی مدرن است

شهریاری: لازمه پیشرفت در حوزه سلامت حرکت دولت چهاردهم به سمت پزشکی مدرن است
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از وزیر بهداشت آینده انتظار داریم به سمت پزشکی روز دنیا حرکت کرده و اعلام کند در رابطه با پزشکی مدرن چه برنامه‌ای دارد.
کد خبر : 918521

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره انتظارات حوزه سلامت کشور از دولت چهاردهم اظهار کرد: رئیس جمهور آینده باید حوزه سلامت را جزء اولویت‌های اصلی و مهم دولت خود قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور بعدی سلامت را جزء اولویت اول و دوم خود قرار دهد و درک صحیحی از مفهوم سلامت داشته باشد، می‌تواند مشکلات مردم را در بخش سلامت حل کند. باید توجه داشت حوزه سلامت فقط مختص درمان نیست و ابعاد مهم دیگری چون امید به زندگی، سلامت روحی و روانی، سلامت معنوی و اجتماعی نیز دارد. سلامت مجموعه‌ای است که برای افراد طول عمر باکیفیت و امید به زندگی ایجاد می‌کند. دانستن این امر مهم و ضروری است که اگر فردی سالم باشد برای کشورش تولید اقتصاد کرده و در راستای رشد و آبادانی خود و هموطنانش تلاش می‌کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه علم پزشکی پیشرفت‌های بسیاری داشته است، گفت: با توجه به پیشرفت‌های دنیا در علم پزشکی به خصوص در هوش مصنوعی، شاید لازم باشد بعضی مسائل جدید همراه با قانون‌گذاری‌های جدید به بند‌های سیاست‌های کلی سلامت اضافه شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: از وزیر بهداشت آینده نیز انتظار داریم به سمت پزشکی روز دنیا حرکت کرده و اعلام کند در رابطه با پزشکی مدرن چه برنامه‌ای دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته