دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نشان عالی دانش بر سینه ۱۱ چهره دارای مرجعیت علمی می‌نشیند

نشان عالی دانش بر سینه ۱۱ چهره دارای مرجعیت علمی می‌نشیند
دومین دوره اعطای نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به اساتید و چهره‌های دارای مرجعیت علمی و تأثیرگذار در ۶ گروه تخصصی، دوشنبه ۴ تیر در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 918269

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا پورحسین دبیر نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به ۱۱ استاد دارای مرجعیت علمی در حوزه‌های علوم اجتماعی و رفتاری، علوم انسانی و هنر، کشاورزی و دامپزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه و پزشکی و سلامت اعطا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شورای علمی نشان عالی دانش که متشکل از اساتید بنام حوزه‌های علمی مختلف از دانشگاه‌های سراسر کشور هستند در جلسات متعدد حضوری و مجازی به بررسی بیش از ۱۷۰ چهره علمی معرفی‌شده از سوی مراکز علمی کشور پرداخته‌اند، بیان داشت: همانند اولین دوره اعطای نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، منتخبان دومین دوره نیز از دانشگاه‌های مختلف کشور انتخاب شدند.

پورحسین افزود: ۱۱ ضابطه برای بررسی پرونده علمی و حرفه‌ای اساتیدی که در دومین دوره اعطای نشان عالی دانش معرفی شده بودند، مورد توجه بود که دارا بودن اثر نوآورانه علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی در مرز‌های دانش، تأثیرگذاری اجتماعی، دارا بودن اثر نوآورانه علمی پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد موج نو، دارا بودن جایزه بزرگ بین‌المللی در زمینه‌های علمی و پژوهشی در رشته تخصصی استاد منتخب و داشتن شهرت ملی و جهانی در تخصص خود از جمله این ضوابط هستند.

پورحسین افزود: داشتن اثر علمی و پژوهشی در جهت تحقق اهداف علوم انسانی، دارا بودن آثاری در جهت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینی در سطح ملی شاگردپروری و هدایتگری علمی و به گونه‌ای که دانشجویانی از سوی استاد به عضویت هیأت علمی در آیند، شخصیت متین، رشد یافته و دارای تراز علمی و همسو با نظام جمهوری اسلامی از دیگر ضوابط مورد حائز اهمیت این نشان است.

دبیر نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: در آئین دومین دوره اعطای نشان عالی دانش، یک مستند ۲.۵ دقیقه‌ای از هر یک از منتخبان پخش می‌شود و نشان عالی دانش از سوی رئیس دانشگاه تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر سینه این چهره‌ها نصب خواهد شد و لوح خطاطی تذهیب شده به همراه جوایز ارزنده به منتخبان اعطا می‌شود.

اجرای سه قطعه درباره ایران به هنرمندی محمد معتمدی و سخنرانی از سوی شخصیت‌های علمی و فرهنگی حاضر در آئین از دیگر بخش‌های این رویداد است که همزمان با بزرگداشت یک هزار و هفتصد و پنجاه و هفتمین سالگرد سنت آموزش عالی در ایران برگزار می‌شود.

این آیین با حضور خبرنگاران، عکاسان خبری و تصویربرداران رسانه‌های داخلی و خارجی از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ در تالار علامه امینی دانشگاه تهران به تصویر کشیده خواهد شد.

در نخستین آیین اعطای نشان عالی دانش که در سال ۱۴۰۲ برگزار شد، استادان اعظم ایرجی‌زاد، عباس بازرگان، احمدرضا دهپور، علی‌اکبر رشاد، عباسعلی زالی، حسین صفایی، سید کاظم علوی‌پناه، محمود فتوحی فیروزآباد، اردشیر قوام‌زاده، محمدمهدی کیانی، محمود مهرداد شکریه و  محمدحسین نصر اصفهانی مفتخر به دریافت نخستین نشان عالی دانش کشور شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته