دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حکم رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی؛

مدیر کارگروه مشاغل علوم انسانی، اجتماعی و هنر منصوب شد

مدیر کارگروه مشاغل علوم انسانی، اجتماعی و هنر منصوب شد
رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با صدور حکمی، میثم لطیفی را به عنوان مدیر کارگروه مشاغل علوم انسانی، اجتماعی و هنر منصوب کرد.
کد خبر : 916888

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید سعیدرضا عاملی رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور حکمی، میثم لطیفی را به عنوان مدیر کارگروه مشاغل علوم انسانی، اجتماعی و هنر منصوب کرد.

در این حکم خطاب به لطیفی آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی و در اجرای بند ج ماده واحده «اصلاح و تکمیل موادی از آیین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی» مصوبه جلسه ۸۹۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تاریخ ۱۶/۰۸/۱۴۰۲، به موجب این حکم، برای مدت یک سال به عنوان «مدیر کارگروه مشاغل علوم انسانی، اجتماعی و هنر» ذیل شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، منصوب می‌شوید. شرح وظایف و ماموریت‌های مرتبط با موضوع فعالیت آن کارگروه که در دوره جدید مورد تأکید است، عبارتند از:
طراحی مدل ارتباط و امتداد علوم انسانی، اجتماعی و هنر با نظام مدیریت و حکمرانی کشور در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات و حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و پیوند این علوم با بازار و کسب و کار‌های خصوصی و دولتی.
تدوین الگوی گسترش زیست‌بوم دانش‌بنیان علوم انسانی، اجتماعی و هنر در جهت راه‌اندازی مراکز رشد و نوآوری، شتابدهنده‌ها، شرکت‌های تخصصی دانش‌بنیان، فناور، زایشی، صنایع فرهنگی و خلاق.
طراحی نظام انگیزشی جذب و بکارگیری فارغ‌التحصیلان علوم انسانی، اجتماعی و هنر به‌ویژه نخبگان ایرانی داخلی و خارج کشور.
تعیین اولویت‌های کلان اشتغال رشته‌های علوم انسانی، اجتماعی و هنر بر اساس نظام مسائل کشور و روند‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی.
تدوین ضوابط لازم برای منطقی و متوازن ساختن کمیت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم‌انسانی، اجتماعی و هنر بر اساس طرح آمایش آموزش عالی.
طراحی نظام پیش‌بینی رشته‌های جدید و مورد نیاز کشور بر اساس طرح‌آمایش سرزمینی، سیاست‌های سازمان اداری و استخدامی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت عتف، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و ظرفیت بخش خصوصی.

تعیین رشته‌های فاقد درخواست جذب از طرف نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی (اصناف و اتحادیه‌ها و ..) جهت اعلام به وزارت عتف و دانشگاه آزاد برای منسوخ شدن آنها و قطع پذیرش دانشجو.
ارزیابی وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر و تعیین نیاز‌های آموزشی، مهارتی و حرفه‌ای آنها در کلیه مقاطع تحصیلی نظام آموزشی کشور.

تجمیع و یکپارچه‌سازی نظام ملی آمار و اطلاعات به روز و جامع در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر.
برنامه‌ریزی جهت به‌روزرسانی کتاب مجموعه مشاغل عمومی و استخدامی دستگاه‌ها اجرایی به منظور حذف رشته‌های منسوخ و اضافه شدن رشته‌های جدید در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر.

برنامه‌ریزی جهت اتصال سامانه آموزش عالی (HES) و دانشگاه آزاد به سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور و همچنین اتصال سامانه مدیریت مشاغل به سامانه استعلام مدارک وزارت عتف.

ایجاد گزینه جدیدی با عنوان «مشاغل مرتبط با رشته» برای هر برنامه درسی در سامانه آموزش عالی (HES).
تدوین بسته‌های سیاستی و راهبردی جهت طرح در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی.

بدیهی است مصوبات آن کارگروه، پس از بررسی و تایید نهایی در شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، ابلاغ خواهد شد.

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی و بهره گیری از خرد جمعی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی به ویژه نخبگان، نقشی شایسته در تحقق «تحول و ارتقاء علوم انسانی و اجتماعی اسلامی و حکمت بنیان» ایفا نمایید وکارگروه تحت هدایت و مدیریت جناب‌عالی بتواند در چارچوب اجرای وظایف فوق و سیاست‌های مصوب شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی به صورت اثربخش، عمل نموده و نتایج مورد انتظار را کسب نماید.

توفیق روزافزون جناب‌عالی را در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم از درگاه پروردگار متعال، خواستارم. امید است در سایه الطاف الهی در اعتلای وظایف محوله، موفق و سربلند باشید.

 میثم لطیفی دانش‌آموخته دکتری تخصصی مدیریت منابع انسانی از دانشگاه تربیت مدرس بوده و عضو هیئت‌علمی گروه مدیریت دولتی و رئیس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) در مرتبه دانشیاری است.

علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، لطیفی دارای آثار متعدد علمی و پژوهشی بوده و از سوابق شغلی او می‌توان به ریاست دانشکده معارف اسلامی و مدیریت و همچنین معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق (ع) اشاره کرد. وی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته