دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1403 - 00:35
ظاهرا فدراسیون از کادر فنی تیم ملی زیاد حمایت نکرده است

ذوالفقارنسب: عملکرد تیم ملی را مثبت ارزیابی می‌کنم/ آنهایی که ایراد می‌گیرند هنوز شناخت دقیقی ندارند

ذوالفقارنسب: عملکرد تیم ملی را مثبت ارزیابی می‌کنم  آنهایی که ایراد می‌گیرند هنوز شناخت دقیقی ندارند
کارشناس فوتبال گفت: عملکرد تیم ملی را با توجه به بازی‌های خوب، متوسط و ضعیفی که برگزار کرد و حریفانی که داشت، مثبت ارزیابی می‌کنم.
کد خبر : 916728

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه تیم ملی ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ صعود کرده و اگرچه در سید یک قرار دارد، اما بازی‌های بسیار دشواری خواهد داشت، اظهار کرد: عملکرد تیم ملی را با توجه به بازی‌های خوب، متوسط و ضعیفی که برگزار کرد و حریفانی که داشت، مثبت ارزیابی می‌کنم. این تیم نیاز به اعتماد به نفس بالاتری دارد. افزایش اعتماد به نفس با حمایت فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و دیگر نهاد‌های دولتی ممکن می‌شود.

کادر فنی تیم ملی اعتماد به نفس بالایی ندارد

وی ادامه داد: نتایج تیم ملی با فراز و نشیب بود و در مجموع تیم ملی نیاز به ایجاد انگیزه قوی، توجه زیاد و امکانات لازم دارد. ضمن اینکه باید بازی‌های تدارکاتی بسیار خوبی برای تیم ملی گذاشته شود تا ایراد‌های تیم مشخص و نسبت به رفع آنها اقدام شود. تیم ملی نباید به حال خود رها شود. از حداقل فرصت برای سازندگی تیم استفاده کنند. کادرفنی تیم ملی حتماً نیاز به تقویت در همه زمینه‌ها دارد. این ظرفیت در تیم ملی وجود دارد تا بتواند به مراتب بهتر ظاهر شود. به نظر می‌رسد اعتماد به نفس کادرفنی تیم ملی در سطح بالایی نیست و زیاد مورد حمایت قرار نگرفته است. آن چیزی که لازم بوده در اختیار کادرفنی تیم ملی قرار نگرفته، اگر قرار بگیرد شرایط بهتر خواهد شد ولی جا دارد که تیم ملی بهتر عمل کند.

انتقاد به شرط منصفانه بودن نیاز تیم ملی است

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه صحبت از پوست اندازی در تیم ملی ساده است ولی در عمل کار بسیار دشواری در مقابل خواهد بود، تصریح کرد: خیلی از فوتبالی‌ها هنوز شناخت عمیقی از تیم ملی پیدا نکردند که ایراد می‌گیرند. ظرفیت‌های تیم ملی باید به خوبی تحلیل و باید فرصت لازم به تیم ملی داده شود. به نسبت رسیدگی به این تیم می‌توانیم انتظار داشته باشیم. جوانگرایی اتفاقی است که نیاز به آن داریم ولی باید ظرفیت‌های فیزیکی، فنی، انگیزشی و روانی مورد بررسی قرار گیرد. برگزاری بازی‌های تدارکاتی کمک می‌کند تا بازیکنان جوان خود را نشان دهند؛ البته انتقاد به شرط منصفانه بودن نیاز تیم ملی است و از آن طرف کادرفنی هم باید ایراد‌های منطقی را که گفته می‌شود بپذیرد و مشکلات را رفع کند. روحیه و راه‌حل دادن به همراه تزریق انگیزه و اعتماد به نفس برای تیم ملی مفید است. خواهشم از کادرفنی تیم ملی این است که به انتقادات سازنده توجه کند و برای بهبود شرایط تیم ملی شجاعانه تصمیم بگیرد.

هر بازی با تیمی قدرتمند برابر۵۰ بازی معمولی است

وی در مورد اینکه مهدی تاج رئیس فدراسیون قول برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های ملی خوب دنیا را داده، عنوان کرد: مطرح شدن چنین صحبتی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال بسیار خوشحال کننده است. بازی کردن برابر بازیکنانی که جایگاه خوبی در فوتبال دنیا دارند و از آمادگی بسیار خوبی بهره می‌برند برای ملی‌پوشان جوان و با تجربه ما بسیار اهمیت دارد. هر بازی با یک تیم قدرتمند برابر۵۰ بازی معمولی است، چون بازیکن متوجه می‌شود در چه سطحی قرار دارد و فشاری را متحمل می‌شود که به او کمک شایانی می‌کند تا تلاش مضاعفی را برای رفع ایراد‌های خود به اجرا بگذارد. بازیکنان ما وقتی برابر حریفان بهتر از خود قرار می‌گیرند متوجه بازی‌های سختی که در مرحله نهایی انتخابی جام دارند می‌شوند. کادر فنی هم ایراد‌ها را شناسایی و به رفع آنها اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته