دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1403 - 11:16

تاج: خدا رحم کرد امسال در ورزشگاه ها اتفاقی نیفتاد/ 3000 مربی با مدرک A داریم!+ فیلم

تاج: خدا رحم کرد امسال در ورزشگاه ها اتفاقی نیفتاد  3000 مربی با مدرک A داریم!+ فیلم
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: خدا امسال رحم کرد در ورزشگاه ها اتفاقی نیفتاد و معلوم نیست سال های بعد اتفاقی بیفتد یا نه.
کد خبر : 916977

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی تاج در مراسم افتتاحیه کلاس مربیگری A آسیا در جمع شرکت کنندگان اظهار کرد: امروز می‌بینم خیلی از بازیکنانی که برای تیم ملی زحمت کشیدند، در این کلاس حضور دارند و سایر دوستان نیز جزء اهالی فوتبال هستند. اعتقاد دارم حتما باید آموزش را از AFC گرفت و به کشور آورد.

وی افزود: الان تقریبا همه آموزش‌ها را خود فدراسیون انجام می‌دهد و همین الان ۲ کلاس A در حال برگزاری است و اختتامیه یک کلاس B هم داریم. این کار بسیار خوب است.

تاج ادامه داد: فوتبال ویژگی‌های خاص خودش را دارد. برد، باخت و حواشی‌اش خیلی بولد می‌شود زیرا عمده صفحات رسانه‌ها از فوتبال پر می‌شود و نمی‌دانم اگر تلویزیون برنامه فوتبالی نداشته باشد، چه برنامه‌هایی پخش خواهد کرد. فوتبال با این همه جذابیت با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست. ۳ شب قبل در خرم آباد بودیم و برای خود من خیلی مهم بود که این همه جمعیت به ورزشگاه آمده که البته خطراتی هم دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: وقتی در ورزشگاه ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفری، ۳۰ هراز نفری می‌آیند، ممکن است اتفاق بدی هم بیفتد. امسال خدا رحم کرد که هیچ اتفاقی در هیچ ورزشگاهی نیفتاد اما معلوم نیست سال بعد هم به این شکل باشد‌. به همین دلیل به سازمان لیگ فشار آوردیم تا زمان فراهم نشدن، زیرساخت‌هایی مثل بلیت الکترونیک، دوربین‌های چهره زن و.. لیگ برگزار نشود. حتما باید به اندازه ظرفیت تماشاگر بیاید و افراد روی صندلی‌های خودشان بنشینند. سال گذشته اتفاقاتی افتاد که مردم از تماشای مسابقه محروم شدند.

تاج عنوان کرد: اکنون کارهایی می‌کنیم که اگه ادامه داشته باشد از ظرفیت و مقبولیت فوتبال کاسته خواهد شد. اکنون ستادی به نام تجهیز وررشگاه‌ها تشکیل دادیم تا تک تک مشکلات ورزشگاه‌ها در آن بررسی می شود و هیچ باشگاهی نیست که نداند ورزشگاهش چه ایرادهایی دارد‌. ممیزی هم دست AFC است که خودم خواستند بیایند و لیستی از مشکلات را بدهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانند این زیرساخت‌ها را فراهم کنند که می‌توانیم بازی‌ها را در آن برگزار کنیم اما اگر نتوانند در ورزشگاه خود میزبانی کنند، باید در ورزشگاهی بازی کنند که این ویژگی‌ها را دارد. این مسائل به فوتبال کمک می‌کند.

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: به شکوری گفتم اردویی در مرکز ملی برگزار نشود تا این کلاس تمام شود. همه مجموعه در اختیار شما است تا بهترین آموزش ها را بدهیم. امیدواریم به بهترین شکل بزگوار شود. این افرادی که می‌بینم، راه طی شده را کامل دیده‌اند. آنها بیگانه با مسائل فعلی و بی‌خبر از گذشته فوتبال نیستند زیرا بسیاری از شما کاپیتان و بازیکن تیم ملی بودید. خیلی موثرتر است که شما به مجموعه فوتبال کشور بیایید. اکنون بیش از ۳ هزار نفر دارای مدرک A هستند اما ۳ هزار تیم نداریم. باید دوستانی بیایند که قابلیت اداره این مجموعه‌ها را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته