دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1403 - 14:20

آمریکا: استقبال حماس از قطعنامه شورای امنیت امیدوارکننده است

آمریکا: استقبال حماس از قطعنامه شورای امنیت امیدوارکننده است
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اگرچه منتظر اعلام موضع رهبری حماس در داخل غزه هستیم، اما استقبال کلی این گروه از قطعنامه شورای امنیت را امیدوارکننده تلقی می‌کنیم.
کد خبر : 916506

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا می‌گوید استقبال حماس از قطعنامه دیروز شورای امنیت درباره آتش‌بس، نشانه‌ای امیدوارکننده است حال آنکه این نظر رهبری حماس در داخل غزه است که تعیین‌کننده محسوب می‌شود.

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد از قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت که متضمن آتش‌بس دائم در غزه، خروج کامل نیرو‌های اشغالگر از این باریکه، مبادله اسرا، بازسازی غزه و بازگشت فلسطینیان به محل زندگی خود و مخالفت با هرگونه تغییر جمعیتی یا کاهش مساحت نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه است، استقبال می‌کند.

 با این حال، آنگونه که از اظهارات بلینکن برمی‌آید، این بیانیه منعکس‌کننده نظر رهبری حماس در خارج از نوار غزه است حال آنکه موضع رهبری حماس در داخل غزه که تعیین‌کننده تلقی می‌شود، هنوز اعلام نشده است.

هم‌زمان، بلینکن که در فلسطین اشغالی به سر می‌برد، مدعی شد که رایزنی درباره طرح‌های پساجنگ ظرف یکی دو روز آینده ادامه خواهد داشت و تأکید کرد: برخورداری از چنین طرح‌هایی ضرورت دارد.

همچنین بلینکن مدعی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با او گفته است که به طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس پایبند است.

این در حالی است که پیشتر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز اعلام کرده بود که نتانیاهو با این طرح موافق است؛ اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد‌ها برای پذیرش این طرح شرط و شروط تعیین کرد و گفت فقط به آتش‌بس موقت راضی می‌شود و درنهایت جنگ را تا هدف نابودی حماس ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته