دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ضرورت برنامه ریزی برای استفاده معنوی دانشگاهیان از اربعین

ضرورت برنامه ریزی برای استفاده معنوی دانشگاهیان از اربعین
دومین جلسه قرارگاه مرکزی شهید علم الهدی با حضور اعضای قرارگاه با موضوع برنامه ریزی برای برگزاری هر چه بهتر اربعین در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.
کد خبر : 916084

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رشید جعفرپور قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته تأکید کرد که برنامه ریزی برای اربعین باید شامل سه مرحله قبل، حین و پس از اربعین باشد.

وی افزود: مجموعه برنامه‌های تمهیدی که بتواند فضای دانشگاه‌ها را اربعینی کند باید توسط دانشجویان طراحی شود. ایجاد موکب‌های دانشگاهی، اجرای برنامه‌های نذر اربعین، جلسات تبیینی و ... می‌تواند دانشجویان را برای اعزام آماده کند.

جعفرپور ادامه داد: در حین ایام اربعین برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری مراسم عزاداری، گفتگو‌های کوتاه و تجمعات دانشجویان جهان اسلام در کربلا و نجف می‌تواند مفید باشد.

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزاری سوگواره‌های دانشگاهی و اجرای برنامه‌های ادبی و هنری که می‌تواند امتداد اربعین در محیط‌های دانشگاهی باشد را زمینه ساز توسعه و تداوم و تقویت فرهنگ اربعین در دانشگاهیان دانست.

وی گفت: با اشاره به مزیت دانشگاه و دانشگاهیان نسبت به بقیه اقشار، تاکید کرد دانشگاهیان باید در زمینه اربعین پژوهی و برگزاری همایش‌های اربعینی پیشگام باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته