دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرمایه ترک سیگار فقط اراده قوی است

سرمایه ترک سیگار فقط اراده قوی است
دبیر علمی کنگره دانشگاه بدون دخانیات گفت: تار‌های صوتی بعضی دانشجویان به علت سیگار آسیب دیده، پریشانی احوال دارند، اجازه ندهیم سیگار ما را افسرده کند، سرمایه ترک سیگار فقط اراده قوی است.
کد خبر : 916067

به گزارش گروه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی دانشگاه بدون دخانیات با همکاری دانشگاه تهران با سازمان جهانی بهداشت و ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت برگزار شد.

در این همایش غلامعلی افروز دبیر علمی کنگره و استاد ممتاز دانشگاه تهران اظهار کرده: تعداد مقالاتی که به دبیرخانه کنگره فرستاده می‌شد چشمگیر بود و تعداد قابل توجهی از مقالات قابل نشر جهانی و بسیار ارزشمند بودند. تعداد زیادی آثار از تجربه نگاری، شعر، عکس و نمایش رادیویی بود که هنرمندان به کمک پیشکسوتان مقابله با دخانیات آمدند. دشمنان انسانیت، سرمایه داران بزرگ دنیا هستند، اگر امثال این کنگره‌ها نبود وضعیت از این هم بدتر میشد.

وی با بیان اینکه ما فرصت‌های زیادی برای ترک سیگار داریم، گفت: ماه رمضان فرصت ترک عادت‌ها و رویش جوانه‌های وجود است، من هیحوقت با ترک تدریجی موافق نبوده ام بلکه یک کار ناخوشایند را باید قیچی کرد. کار زشت با سن کاری ندارد، سیگار یک وسیله خودآزار و دگرآزار است. اراده‌ها را باید قوی کرد، تدریج برای کار‌های خوب و رشد اخلاقی و برای مقابله با آنچه که صفت منفی است. همه ما حق داریم اکسیژن پاک استنشاق کنیم پس به سهم خودمان آلوده نکنیم، از رستوران‌های سنتی صحبت می‌کنند، قلیان از سیگار بدتر است که بیش از ۲ هزار نوع ماده سمی دارد.

وی ادامه داد: سنت ما ادب، بصیرت، اخلاق، گذشت، ایثار، احسان و صداقت است نه دودپراکنی و سم پراکنی در رستوران ها، وقتی سم پراکنی زیاد می‌شود غذا آلوده، بینایی ضعیف و پوست تیره می‌شود، شنوایی از بین می‌رود. سیگار، سلول‌های مغزی را منقبض و قدرت هوشی را کم می‌کند، خلاقیت را از بین می‌برد، سیگار کشیدن در نزد انسان‌های تیزهوش و خلاق نادر است. سیگار کشیدن یک خودکشی تدریجی است، آدم‌های سیگاری هزار روز از واحد عمرشون رو کاهش می‌دهند.

دبیر علمی کنگره دانشگاه بدون دخانیات با بیان اینکه خداوند مواجب زندگی ما را روزانه می‌دهد، گفت: ارزش این روز‌ها را بدانید که فردا دست خداوند است، ما مکلف هستیم در حال زندگی کنیم، تار‌های صوتی بعضی دانشجویان به علت سیگار آسیب دیده، پریشانی احوال دارند، اجازه ندهیم سیگار ما را افسرده کند، سرمایه ترک سیگار فقط اراده قوی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته