دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با آنا:

فناوری‌های امروز و اعتماد به نفس جوانان از خاطر مکتب امام (ره) نشئت گرفته است

فناوری‌های امروز و اعتماد به نفس جوانان از خاطر مکتب امام (ره) نشئت گرفته است
رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: فناوری‌های امروز و اعتماد به نفس جوانان از خاطر مکتب امام (ره) نشئت گرفته است.
کد خبر : 915207

داوود یونسیان در گفت و گو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به تاثیر سبک زندگی امام راحل در زندگی دانشگاهیان اظهار کرد: خط فکری و جریانی که حضرت امام قریب به ۴۵ سال قبل در کشور ما بنا گذاشتند، خط اسلام ناب محمدی بود که در همه شئون زندگی جامعه بشری کشور ما و جهان اسلام یک طلایه داری و راهگشایی بوده که ابداع و ابتکار خود حضرت امام بود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: در حوزه جامعه دانشگاهی، امام خلوص نیت و راهبردی فکری در خصوص خط دهی هم به دانشجویان و هم به اعضای هیئت علمی داشتند.

وی افزود: در خصوص وظیفه اصلی دانشگاه ها که همان انسان سازی هست تعبیری که حضرت امام داشتند این بود که وظیفه دانشگاه انسان سازی هست، این تعبیر یک جمله کوتاه ولی عمیقی است که امروز جا دارد دانشگاهیان به آن بپردازند.

یونسیان ادامه داد: نتیجه خط جریان فکری که امام طلایه دار آن بودند، همین فناوری های امروز و اعتماد به نفسی است که در‌جوانان کشور ما وجود دارد و دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی گفت: مثال آن همین عملیات وعده صادق بود که یکی از خروجی های همان تفکر امام بود که باعث ایجاد خودباوری در جوانان کشور شد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: اتکا به مبانی اصیل اسلام نشان داد که ایران می تواند دنیا را تحت تاثیر قرار دهند و افتخار کسب کنند و دانشگاه های کشور هم به این خط طلایه دار بودند.

وی اضافه کرد: جامعه دانشگاهی با تربیت افراد مهارت ورز معتقد به مبانی اسلام ناب محمدی با دو بال تخصص و تعهد نشان دادند که می توان نه تنها در خود کشور تحول ایجاد کرد بلکه جهان را هم تحت تاثیر خود قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته