دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

حکمرانی دینی با رای و مشارکت مردم تحقق پیدا می‌کند/ بسیج؛ سنگرنشین اسلام ناب است

حکمرانی دینی با رای و مشارکت مردم تحقق پیدا می‌کند  بسیج؛ سنگرنشین اسلام ناب است
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه بسیج به معنای سنگرنشین اسلام ناب است، گفت: حکمرانی دینی جز با رای و مشارکت مردم تحقق پیدا نمی‌کند، تا جامعه دینی هزینه نظام ولایی را پرداخت نکند، حکمرانی الهی مستقر نمی‌شود.
کد خبر : 917843

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در مراسم روز ملی بسیج اساتید در سالن همایش دانشگاه انقلاب اسلامی در رابطه با حکمرانی اسلامی اظهار کرد: ما ۴ یوم الله در اسلام داریم که مبدا و اساس همه ایام الله‌های دیگر است، این ۴ روز معادل ندارد و هرکدام دارای نقشی و در حکمرانی دارای کارکرد خاصی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه افزود: یکی روز بعثت است که تاریخ تولد اسلام بوده و کارکرد آن در حکمرانی، بنیانگذاری حکمرانی الهی به جای حکمرانی‌های دیگر است. اساس دعوت همه انبیا، بعثت به معنای یک انقلاب در همه ابعاد جامعه به ویژه حکمرانی بوده است.

وی گفت: روز دوم روز غدیر است، اگر بعثت تاریخ تولد است، غدیر روز کمال دین است روزی است که دین هم کامل شد و هم به امضای خدا رسید، نقش و کارکرد غدیر در حکمرانی، نهادینه کردن حکمرانی الهی در فرهنگ اسلامی است، اگر حکمرانی در بعثت انشا شد در غدیر نهادینه و همیشگی شد.

حجت‌الاسلام حاج صادقی تصریح کرد: در غدیر به ما یاد داده شد که نبوت خاتمیت دارد، اما ولایت خاتمیت ندارد ولایت قائم مقامی و راهبری خداست و تجلی توحید ربوبی است، ولایت حکمرانی در همه دوران‌های جامعه اسلامی لازم است.

وی با بیان اینکه روز سوم، روز عاشوراست، گفت: روز عاشورا، روز احیای دین، روز نجات دین از مرگ است و نقش آن در حکمرانی روز مقابله و جهاد با حکمرانی‌های غیرالهی و تلاش برای استقرار حکمرانی الهی بوده است، امام حسین بر سر نماز و روزه با دشمنان نجنگید بلکه بر سر حکمرانی بود. عاشورا روز جهاد و مبارزه برای استقرار حکمرانی الهی است.

این مسئول ادامه داد: این روز سوم ادامه دارد تا روز چهارم یعنی روز ظهور بیاید، روزی است که حکمرانی الهی در قالب ولایت آخرین حجت خدا سراسر عالم را فرا میگیرد و حقیقت دین محقق می‌شود، ما در دوران روز سوم هستیم، الان دوران مبارزه با همه انواع حکمرانی‌های غیر الهی و مجاهدت برای حکمرانی الهی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: نسبت انقلاب اسلامی با این چهار روز این است که انقلاب اسلامی با فرهنگ و ماهیت عاشورایی و الهام گرفتن از فرهنگ حسینی بعثت را احیا کرد و تولد اسلام ناب بود، ولایت و غدیر را حاکم کرد و اولین بار است نظام ولایی ۴۵ سال استقرار پیدا کرد و با وجود همه موانع همه دشمنی‌ها توانسته است با قدرت و اقتدار تا به اینجا ادامه پیدا کند.

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: حکمرانی دینی جز با رای و مشارکت مردم تحقق پیدا نمی‌کند، تا جامعه دینی هزینه نظام ولایی را پرداخت نکند حکمرانی الهی مستقر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج به معنای سنگرنشین اسلام ناب است، عنوان کرد: اگر بخواهیم تابلویی برای بسیج بزنیم، تابلو همان است که بزرگ بسیجی عالم برپا کرد، امروز بزرگترین رسالت همه بسیجیان به‌ویژه فرهیختگان بسیج و دانشمندان ما این است که این حکمرانی را هم بشناسند، هم بشناسانند و هم برای تحقق آن کمک کنند.

حجت الاسلام حاج صادقی اضافه کرد: مشکل اصلی ما امروز این است که در معرفی این نوع حکمرانی الهی این الگوی بی‌بدیل نتوانستیم آنچنان که شایسته است عمل کنیم. وجه مشترک شهید چمران و شهید سلیمانی و شهید رئیسی این بود که مجاهدت و تلاش برای پیاده کردن و نهادینه کردن حکمرانی دینی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته